sobota, 18 stycznia 2014

Chatka Baby Jagi

sernik chatka Baby Jagi

Chatki Baby Jagi nigdy wcześniej nie jadłam. Pamiętam ją z dzieciństwa, bywała w domach koleżanek, ale jakoś nigdy nie dane było mi jej jeść. Była na mojej liście dań do wypróbowania od wielu lat. 
Bardzo mi posmakowała - taki czekoladowy sernik na zimno. W dzieciństwie nie lubiłam za bardzo czekolady, więc chyba dobrze się stało, że spróbowałam jej dopiero teraz. 
Moje dzieci co prawda nie rozumiały dlaczego jest to "chatka Baby Jagi", bo przecież ta bajkowa jest z piernika, ale zadecydowałam, że zostanę przy tej nazwie:) 
Mój przepis jest wersją nieco odchudzoną od tych, na które natrafiłam:) 

Składniki:
  • 500 g twarogu (można zmielić półtłusty, ale ja wykorzystałam sprawdzony ser z wiaderka)
  • 150 g masła
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1 łyżka kakao
  • 30 herbatników (szkolne) 
  • pół szklanki mleka (do moczenia herbatników)
  • polewa: 80 g czekolady (użyłam gorzkiej, ale może być też mleczna) + 2 łyżki masła
  • opcjonalnie: kolorowa posypka do posypania po wierzchu
Przy pomocy miksera utrzeć masło z cukrem pudrem. Do masy dodać twaróg i ucierać do momentu osiągnięcia gładkiej masy (jeżeli masa zrobi się zbyt rzadka to należy przed przełożeniem jej na herbatniki schłodzić trochę w lodówce). 

chatka Baby Jagi

sernik na zimno
Na folii aluminiowej rozłożyć namoczone w mleku herbatniki (3 rzędy po 5 herbatników) wyłożyć na nie więcej niż połowę masy i przykryć kolejną warstwą herbatników (również namoczonych w mleku). Pozostałą masę wymieszać z kakao i wyłożyć na środek herbatników.
Brzegi folii aluminiowej unieść w górę i połączyć (boczne warstwy herbatników podniosą się i złączą tworząc trójkątną formę). W tym momencie możecie mieć wrażenie, że wszystko się zaraz rozleci i niezbyt dobrze wygląda, ale po zastygnięciu i pokryciu polewą czekoladową wszystko się unormuje:)
Zawinięta w folię chatkę umieścić w lodówce i schłodzić przez kilka godzin. Zastygniętą odwinąć z folii. 
Czekoladę rozpuścić z masłem (najlepiej w kąpieli wodnej, stawiając miskę na garnku z parującą wodą). Chatkę polać polewą i posypać kolorową posypką. 

Jeżeli macie ochotę na inny sernik to zapraszam do zapoznania się z innymi przepisami


15 komentarzy:

  1. Nigdy nie próbowałam takiej chatki, ani nawet nie wiedziałam, że takie coś jest. Ale wydaje się dobre i bardzo fajnie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze, zapomniałam o tym serniczku :) Ostatnio robiłam go w szkole średniej czy dawno ;) Ja nam ten przepis pod nazwa Chatka Puchatka ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetnie wygląda już kilka razy się przymierzałam do tego ciasta i jakoś nie udało mi się go zrobić a tak świetnie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Smak dzieciństwa ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacja super wygląda :)
    Pozdrawiam i zapraszam do polubienia mojego bloga na facebooku https://www.facebook.com/pysznosci.kociolek

    OdpowiedzUsuń
  6. nie znałam chatki Baby Jagi ;)
    fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój smak dzieciństwa... odgrzany nie tak dawno na nowo ... nasze ulubione, ale pod inną nazwą: Chatka Puchatka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również w dzieciństwie jadałam ją wyłącznie u koleżanek :) Ale kojarzy mi się bardzo smacznie. Sama jeszcze nie próbowałam jej przygotowywać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja również jadałam w dzieciństwie, sami robiliśmy, nazwa tego ciasta to DOMEK . Przepis pewnie "gdzieś" tam jest :) u mamy, a tu jak znalazł :) . Sylwia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę wypróbować taka domową wersję.

    OdpowiedzUsuń
  11. Chatka Baby Jagi i blok czekoladowy - to były czasy :).
    Wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Super,no normalnie bomba smakowa : )

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiamy chatkę baby jagi:) ... a mój Mąz jest chyba jej najwiekszym wielbicielem:) buziaki

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie w domu to ciasto też nazywane jest DOMKIEM :)

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam domek baby jagi......... ja mam przepis z olejkiem arakowym. :-)

    OdpowiedzUsuń

O mnie

Moje zdjęcie
Dlaczego Bajkorada? Ponieważ doradzam jak gotować proste posiłki dla całej rodziny, (trójki dzieci) a w wolnych chwilach piszę bajki.

Szukaj po haśle

agrest ajvar akcje konkursowe amarantus ananas anchois awokado babeczki babka Bajeczna Fabryka bajgle BAJKI bakalie bakłażan banan banany bazylia beza bezglutenowe białka bigos biszkopt bita śmietana boczek borówki botwinka Boże Narodzenie bób brokuł brownie brukselka brzoskwinie budyń bulion bułeczki bułka buraki cake pops cebula chałka chałwa chipsy chleb chrusty ciasta ciasteczka na 10 rączek ciastka ciastka drożdżowe ciastka Olka ciasto ciasto bezglutenowe ciasto czekoladowe ciasto drożdżowe ciasto francuskie ciasto parzone ciasto ucierane ciasto z oliwą ciasto z owocami ciecierzyca coolomat cukinia curry cydr cynamon cytryna czarna rzepa czekolada czereśnie czosnek daktyle danie jednogarnkowe deser dla rodziców do pieczywa drożdże dynia dżem eklery fasola faworki fenkuł figi Filmy flaki galaretka garnek rzymski gęś gnocchi gofry gołąbki groch groszek gruszki grzyby humor imbir indyk inne jabłka jagody jagodzianki jajka jajko jarmuż jogurt kaczka kajmak kakao kalafior kalarepa kalmary kapary kapusta karkówka karmel Karnawał kasza kasza gryczana kasza jaglana kasza jęczmienna kasza manna kasztany kawa keks kiełbasa kisiel kiszona kapusta kluski kminek knedle knish kokos koperek kopytka kotlety krokiety królik kruche ciasto kruszonka kuchnie świata kukurydza kurczak kurczak wędzony kurki kurkuma lazania leczo lody lukier lukier plastyczny łosoś majonez mak makaron makowiec makrela maliny mandarynki mango marcepan marchewka masa budyniowa masa czekoladowa masa jagodowa masa kajmakowa masa serowa masa śmietanowa masa truskawkowa masa z pianek marshmallow mascarpone masło orzechowe maślanka mazurek mąka gryczana mąka kasztanowa mąka kukurydziana mąka orkiszowa mąka razowa mąka żytnia mięso mielone mięta migdały miód mleko mleko kokosowe mleko skondensowane mleko w proszku młoda kapusta moje dzieci morele mozzarella mrożonki muffinki murzynek musli na parze nagrody i wyróżnienia naleśniki natka pietruszki nektarynki nutella obiad obiad na słodko ogórek ogórek kiszony ogórki Olek recenzuje oliwa oliwki omlet oponki orzechy oscypek otręby owoce morza pancakes panierowane papryka parmezan pascha pasta pasztet pączki pesto pęczak pieczarki pieczywo pierniki pierogi pistacje pizza placki placuszki płatki jęczmienne płatki owsiane podroby podróże polewa czekoladowa POLITYKA PLIKÓW COOKIES pomarańcza pomidory pomidory suszone por porzeczki przemyślenia matki-kulinarki przetwory przyjęcie dla dzieci ptysie pulpety rabarbar racuchy radicchio recenzje filmów recenzje filmów dla dzieci recenzje gier recenzje książek recenzje restauracji ricotta risotto rodzynki rogale rogaliki rolada roszponka rozmaryn rukola ryby ryż rzodkiewki sajgonki sałata sałatka sałatki samsa schab seler seler naciowy semolina ser ser feta ser kozi ser pleśniowy ser pleśniowy. serek homogenizowany serek topiony sernik sezam siemię lniane skorupki waflowe słonecznik soczewica soja sok sos beszamelowy sos czosnkowy sos pomidorowy sos sojowy sól strucla sucharki surimi surówka szafran szarlotka szczaw szczypiorek szparagi szpinak szybki obiad szynka śledź śliwki śmietana śniadanie tarta Tłusty Czwartek tofu topinambur torty trufle truskawki tuńczyk twaróg Viva la pasta wafle Walentynki wanilia warsztaty warzywa gotowane wątróbka Wielkanoc wieprzowina wino wiśnie wołowina z dżemem z owocami zakwas pszenny zakwas zytni zapiekanka zdrowie zielony groszek ziemniaki zrazy zupa zupy żelatyna żółtka żółty ser żurawina żurek

Prawa autorskie

Wszystkie teksty oraz zdjęcia potraw zamieszczane na blogu są wyłącznie mojego autorstwa. Osoby zainteresowane powielaniem, publikacją bądź innego rodzaju wykorzystaniem zamieszczanych tu treści proszę o kontakt pod adresem e-mailowym: a.cirin@wp.pl.