07:42

Muffiny marchewkowo-pomarańczowe


Tej jesieni podświadomie ciągnie mnie do ciepłych barw jedzenia. 
Do czerwieni, brązów i żółci. Podświadomość podsunęła mi pomysł upieczenia muffinów marchewkowych z dodatkiem pomarańczy i cynamonu, które dla mnie są bardzo jesienno-zimowe. 
Muffinki wyszły bardzo aromatyczne, wilgotne i w sam raz słodkie. 

Składniki (12 sztuk):

  • 2 jajka
  • 1/3 szklanki cukru
  • 1 i 1/2 szklanki marchwi startej na drobnych oczkach 
  • 75 g masła (roztopionego i ostudzonego)
  • 100 g śmietany (lub jogurtu naturalnego)
  • skórka starta ze średniej wielkości pomarańczy
  • 50 ml soku wyciśniętego z pomarańczy
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu










Wszystkie składniki wymieszać ze sobą przy pomocy łyżki. 











Formę do muffinów wyłożyć papilotkami. Ciasto w równych porcjach umieścić w papilotkach. 








Piec w temp 180 stopni około 30 minut. 

13 komentarzy:

  1. Pyszne muszą być!
    Niestety w taką pogodę ciągnie do smaków rozgrzewających i podnoszących na duchu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amber - całe szczęście, że można się tak pocieszyć:)

      Usuń
  2. Ależ one wyglądają! ^^
    Zdaje się że mam przepis na weekend :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenia do spełnienia - zatem miłego pieczenia:)

      Usuń
  3. Ale rewelacyjne połączenie smaków, zjadłabym od razu całą porcję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulina - całej to może nie, ale sprawdziłam na sobie, że można zjeść jednorazowo cztery:)

      Usuń
  4. Piękne słoneczkowe muffinki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sa prześliczne :)) małe potworki zjadają takie cudeńka w mgnieniu oka:D wiem coś o tym:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudne kwiatki. I ta dziecięca radość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Evitaa - szczerze mówiąc ja też cieszyłam się jak dziecko zajadając te kwiatki:)

      Usuń
  7. Aniu świetne te kwiatuszki z muffinek:) ... a smaki czysto jesienno - zimowe, podobnie jak aura za oknem:)

    OdpowiedzUsuń