19:31

Ciasto ze śliwkami i czekoladą

Kolejne ciasto z cyklu: sezon na śliwki. Owoce tym razem ułożyłam na jasnym cieście ucieranym i zalałam lżejszym ciastem czekoladowym. Użyłam czekolady mlecznej, ale następnym razem zdecydowanie dodam gorzką, żeby było jeszcze bardziej czekoladowe.
A śliwki i czekolada to jak wiadomo bardzo zgrany duet.

Składniki (tortownica 26 cm):

Ciasto jasne:
  • 4 jajka
  • 100 g masła
  • 1/3 szklanki cukru
  • 1 szklanka mąki (tortowej)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Ciasto ciemne:
  • 200 g czekolady 
  • 3 jajka
  • 1/4 szklanki cukru
  • 100 g masła
  • 1/2 szklanki mąki (tortowa)
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
plus 10-12 dużych śliwek

Czekoladę oraz 100 g masła roztopić w kąpieli wodnej i ostudzić (będzie potrzebne do ciasta ciemnego).
Przygotować ciasto jasne: 100 g masła utrzeć z 1/3 szklanki cukru na jasną masę (długo). Kolejno dodać cztery jajka. Przy pomocy łyżki lub na małych obrotach miksera wymieszać z mąką i proszkiem do pieczenia, tylko do połączenia składników. Ciasto przelać do natłuszczonej blaszki. 
Na cieście ułożyć połówki śliwek (rozcięciem do góry). 
Przygotować ciasto ciemne: białka jajek ubić z cukrem na sztywno. Dodać żółtka i ostudzoną masę czekoladową. Na koniec wymieszać z mąką i proszkiem do pieczenia. Ciasto wylać na śliwki. 
Piec ok. 35 minut w 180 stopniach.

10 komentarzy:

  1. Rewelacyjne!:) Bardzo mi sie Twoj przepis podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjne połączenie smaków ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajne, warstwowe. Śliwki z czekoladą - uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne i ładne , takie łaciate. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny pomysł z tym dwukolorowym ucierańcem, też kiedyś podobny zrobiłam z owocami:) pamietam, że był pyszny:) zasyłam buziaka

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto upieczone i zjedzone. Użyłam czekolad gorzkich 70 i 90 % kakao. Naprawdę smaczne ciasto. Ciekawa jestem jakby było z białą czekoladą, może następnym razem wypróbuję. Sylwia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylwia - białej czekolady chyba bym jednak nie polecała, a jeśli już to koniecznie zmniejsz ilość cukru:)

      Usuń
    2. Ciekawa uwaga, to jednak zrezygnuje z białej czekolady.

      Usuń