19:33

Keks dyniowy

Potrawy z dynią pojawiają się na naszym stole w sumie prawie przez cały rok. Wpadłam na pomysł upieczenia keksu dyniowego i to była naprawdę dobra myśl. 
Dynia nie jest tu w ogóle wyczuwalna, ale do ciasta wnosi przyjemną wilgotność. Świetnie się skomponowała z rodzynkami i skórką pomarańczową. Z pewnością i orzechy by tu pasowały. 
Moje ciasto upiekłam w foremce na babkę (średnica 20 cm,  z kominem), ale jak najbardziej można je upiec w keksówce. 

Składniki:

  • 1 szklanka puree z dyni*
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1/3 szklanki brązowego cukru
  • 2/3 szklanki rodzynek
  • 1/3 szklanki skórki pomarańczowej
  • 4 jajka
  • 1,5 łyżeczki sody
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/2 szklanki oleju
*szklanka 250 ml
puree z dyni - upieczona i zmiksowana dynia


Jajka wymieszać z cukrem (można przy pomocy miksera, ale wystarczy ręcznie, nie trzeba ubijać), dodać puree z dyni, olej, mąkę oraz sodę i cynamon. Na koniec połączyć z rodzynkami i skórkę (można też zamiennie dać inne suszone owoce lub orzechy). Ciasto przelać do natłuszczonej formy. 
Piec około 50 minut w 180 stopniach. 

10 komentarzy:

  1. Proszę, jeszcze przed momentem jak tu zaglądałam nic dziś nie było :) , a już jest, przepis jeszcze "cieplutki", i jaki smakowity :) Sylwia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylwia - weekend był wyjazdowy, więc musiałam teraz blog dopieścić :)

      Usuń
  2. uwielbiam wszystko, co dyniowe, a już w szczególności wypieki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno przepyszne ciasto!
    Porywam kawałek i zapraszam Cię na angielskie faworki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amber - częstuj się, a ja pędzę na faworki :)

      Usuń
  4. jaka szkoda ze nie mam juz dyni.. :( musze poczekac do jesieni..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krzywa kromeczka - rozejrzyj się po warzywniakach, na pewno znajdziesz :)

      Usuń
  5. Uwielbiam dyniowe wypieki, Twój keksik wygląda cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gin - w mojej ocenie to zdecydowanie lepiej smakował niż wyglądał :)

      Usuń