09:32

Muffiny kokosowe z dżemem porzeczkowym


Upiekłam je w bardzo upalny dzień, bo muffiny są w takie dni idealne. Przygotowanie to właściwie tylko wymieszanie składników, a czas pieczenia krótki. 
Wykorzystałam do nich zakupioną jakiś czas temu mąkę kokosową, ale jeśli jej nie macie możecie zmielić wiórki kokosowe w młynku do kawy. Dżem z czarnej porzeczki (taki pyszny, domowy, autorstwa mojej siostry) idealnie skomponował się z kokosowym ciastem. 

Składniki (12 sztuk):
  • 1 szklanka mąki kokosowej
  • 1 szklanka maki pszennej tortowej
  • 2 jajka
  • 1 szklanka mleka 
  • 1/3 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 75 g roztopionego i ostudzonego masła
  • kilka łyżek dżemu z czarnej porzeczki
  • 1 łyżka wiórków kokosowych
Wszystkie składniki (oprócz dżemu i wiórków) wymieszać ze sobą łyżką. Krótko, tylko do połączenia składników. Formę do muffinek wyłożyć papilotkami i wypełnić równymi porcjami ciasta. Na środku każdej muffinki położyć kopiastą łyżeczkę dżemu (lekko wcisnąć dżem w ciasto) i posypać po wierzchu wiórkami kokosowymi. Piec w 200 stopniach około 20 minut. 

Przepis dołączam do akcji:




3 komentarze:

  1. Ojej, jakie cudne pyszności!! Kokos i porzeczki - muszę spróbować tego połączenia, bo chyba nie miałam przyjemności :)

    Dziękuję za zgłoszenie do muffinkowej akcji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domi - z wielką przyjemnością wzięłam w niej udział. Kokos z porzeczkami komponuje się idealnie :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy przepis:) Fajnie wygladaja:)

    OdpowiedzUsuń