10:55

Sałatka śledziowa z burakami


Wszystko co ze śledziem uwielbiam, kiedy więc zobaczyłam u Kabamaigi tę sałatkę, wiedziałam, że muszę ją zrobić (troszeczkę u mnie podległa modyfikacjom, ale oryginalna zapewne równie boska:))
Ma w sobie wszystko co lubię i naprawdę bardzo mi smakowała. Zresztą nie tylko mi, co przyczyniło się do szybszego jej zniknięcia. 

Składniki (2 duże słoiki):

  • 5 płatów śledziowych
  • 3 średnie buraki
  • 3 ziemniaki
  • 2 jajka
  • 4 ogórki konserwowe
  • 1 jabłko
  • 3 łyżki majonezu
  • 3 łyżeczki musztardy (użyłam ostrej)
  • pieprz

Śledzie wymoczyć i pokroić w kostkę. Ugotować warzywa w mundurkach, w lekko osolonej wodzie (buraki w osobnym garnku) oraz jajka. Ostudzić, obrać i pokroić w kostkę. Do sałatki można również dodać czerwoną cebulę, ale ja jakoś nie miałam na nią ochoty. Dodać jabłko (obrane) i ogórki - również pokrojone w kostkę. Wymieszać z majonezem i musztardą i doprawić do smaku pieprzem. Najlepsza po kilku godzinach pobytu w lodówce. 

8 komentarzy:

  1. Fajna sałatka. Ja, co prawda, za śledziami nie przepadam, ale w takiej sałatce bym zjadła - od czasu do czasu, jeśli ciekawie skomponowane, nachodzi mnie ochota na śledzie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszna, ja robię ją warstwowo!

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię śledziowe sałatki. Takiej jeszcze nie jadłam.
    Pysznie się zapowiada.Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam sałatki z burakami! Za smak ale i za ten boski kolor:)

    OdpowiedzUsuń
  5. A wiesz, że zrobiłam na święta wersję bez ziemniaków? Nie wiem czy nie lepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  6. i też skład baaardzo podchodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Spróbowałam i się zachwyciłam. Zapamiętuję na przyszły rok! A pewnie wcześniej też ją zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kusicie z Karolcią, kusicie:) .... bardzo mi sie ta sałatka podoba:) buziakuję:)

    OdpowiedzUsuń