09:17

Rogale maślane

rogale maślane
Kolejny niebezpieczny przepis na blogu. Wciągający, uzależniający. Wystarczy raz upiec, żeby wpaść w nałóg. 
Mnie skusiła Jola, a recepturę opracowała Margarytka
Te rogale są po prostu takie, jakie powinny być!

Składniki:

  • 500 g mąki pszennej (T550)
  • 25 g świeżych drożdży (użyłam suchych 7 g)
  • 65 g roztopionego i ostudzonego masła
  • 170-190 ml ciepłego mleka
  • 1 pełna łyżeczka jogurtu naturalnego
  • 1 jajko
  • 3 płaskie łyżki cukru (ja daję 4)
  • 1/2 płaskiej łyżeczki soli
  • mleko do smarowania po wierzchu
  • mak lub sezam do posypania

Z podanych składników wyrobić gładkie i sprężyste ciasto. Jeżeli użyjecie świeżych drożdży to należy je wymieszać z łyżeczką cukru, odczekać, aż się upłynnią i dopiero dodać do ciasta. Ciasto wyrabiam mikserem ze spiralnymi końcówkami, ale można ręcznie. Wyrobione ciasto odstawić na około 60 minut do wyrośnięcia. Wyrośnięte podzielić na 9 równych części (można na więcej, jeśli chcecie mniejsze rogaliki) i każdą rozwałkować na owalny placek. Górę placka zagiąć i ciasto zwinąć w rulon Ja robiłam to przy użyciu obu rąk, lekko rozciągając ciasto na boki. Im więcej warstw rogalika, tym większa jego puszystość. 


rogale, jak zrobić rogale

Rogaliki układać na blaszce, wyłożonej papierem do pieczenia i pozostawić do wyrośnięcia (około 40 minut). Wyrośnięte posmarować mlekiem i oprószyć makiem lub sezamem. Piec 15-20 minut w 180 stopniach. Studzić na kratce. 

rogale, mak, maślane

Polecam wypróbować również rogaliki maślane z czekoladą




7 komentarzy:

  1. Aniu,
    i ja się na nie zafiksowałam.
    Może jutro?
    Twoje jakże smakowite!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amber - koniecznie :) Ale uważaj, bo są jak narkotyk :)

      Usuń
  2. Aniu te rogale piekłam już chyba z 5 razy .... moje dzieciaki pochłaniają je w oka mgnieniu i uwielbiają:) buziaki mocne i ciesze się, ze Cię zachęciłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jola - dziękuję za kuszenie :) A zwłaszcza dziękują moje dzieci. Dzisiaj też chyba będę robić ;)

      Usuń
  3. Kolejny wspaniały przepis, rogale wyszły pyszne mięciutkie w środku i chrupiące na zewnątrz :) dziękuję za przepis kolejne będą z czekoladą :)
    Pozdrawiam, Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monika - Czyli wyszły tak jak trzeba :) super!

      Usuń