09:57

Sałatka z ryżem i kurczakiem


Sylwester tuż tuż więc pora pomyśleć o menu na ten wieczór. 
Mam słabość do różnego rodzaju sałatek z majonezem. Ogólnie uwielbiam majonez od zawsze, ale z wiekiem znacznie ograniczyłam jego spożycie... Pojawia się głównie w święta i na imprezy okolicznościowe - a jak wtedy smakuje...:)
Prezentowana sałatka jest bardzo prosta w wykonaniu - mało się kroi głównie się miesza:). 
Z podanych składników wychodzi jej naprawdę sporo. 


Składniki:
  • podwójna pierś z kurczaka (ugotowana)
  • 1 puszka czerwonej fasolki
  • 1 puszka kukurydzy
  • 1 puszka groszku konserwowego 
  • 5-6 średniej wielkości ogórków konserwowych
  • 300 g ryżu (używam parboiled ze względu na sypkość)
  • 1 czerwona papryka
  • majonez min. 400 ml
  • sól
  • czarny pieprz
  • suszone oregano
  • opcjonalnie (jeżeli chcecie żeby sałatka była żółta) 1/2 łyżeczki kurkumy
Pierś kurczaka ugotować (ja gotuję z dodatkiem łyżki oliwy i soli, pieprzu oraz papryki, ale można wykorzystać kostkę bulionową). Ostudzoną pierś pokroić w kostkę. 
Ryż ugotować i ostudzić. Paprykę oraz ogórki konserwowe pokroić w kostkę i wymieszać z ryżem, mięsem, fasolką, kukurydzą i groszkiem oraz majonezem. Doprawić do smaku solą, pieprzem i dużą ilością suszonego oregano. 

18 komentarzy:

  1. Ja też bardzo lubię takie sałatki. Ta zapowiada się świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrobilem ja z miesa gotowanego z rosolu byl to kurczak tylko go pokroilem w kostke i dodalem ogorki kiszon bez oregano i kurkumy swietna polecam

      Usuń
  2. Slyvvia - naprawdę smaczna jest:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię podobną, i zrobię już za kilka dni! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie, na specjalne okazje a nawet bez :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Sue - ja chyba też zrobię:)
    Dusia - szybkość wskazana, nie lubię długiego krojenia:)
    Flusso - bez okazji też smakują:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sałatka bardzo fajna. :) Ja za majonezem nie przepadam, dodaję go wtedy gdy muszę ;), na przykład do jarzynowej sałatki,którą robię zawsze na święta. I tak zwykle ograniczam jego ilość do minimum ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo lubię ryżowe sałatki- ta wersja podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Majana - znam mało osób, które nie lubią majonezu:)
    Grażyna - bardzo mi miło:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie będę jedyna w tym gronie, gdy napiszę, że też bardzo lubię sałatki z dodatkiem ryżu, za to nie smakują mi te z dodatkiem makaronu.

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam takie sałatki:)właśnie dla nich nie mogę sie doczekać Sylwestra:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ewa - ja te z makaronami też lubię, ale są raczej ostatnie w kolejności:)
    Jola - podobnie jak ja:)
    Avelina - dziękuję, może pięknie nie wygląda, ale smak nadrabia:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ryżowe sałatki są zawsze dobre na każdą okazję ;-)


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie zrobiłam, niebo w gębie ! :)
    mam nadzieje, że będzie więcej przepisów na takie pyszne sałatki.
    Pozdrawiam serdecznie
    Justyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justyna - bardzo się cieszę i dziękuję za cenną uwagę. Postaram się, żeby się pojawiły:)

      Usuń