18:17

Czarny ryż z indykiem curry

Pierwszy raz jadłam czarny ryż. Trochę go za mocno rozgotowałam, ale smakował nam bardzo. Wyraźnie orzechowy w smaku, o intensywnym kolorze (po ugotowaniu ciemnopurpurowym). 
Podałam go z indykiem w pikantnym sosie curry, z dodatkiem ananasa. 
Wyszło super!
A czarny ryż polecam ze względu na wysoką zawartość minerałów (zwłaszcza żelaza) i jako bogate źródło aminokwasów. Jest czarny, ponieważ nie usunięto z niego warstwy otrębów - źródła przeciwutleniaczy. 
Dawno temu w Chinach zarezerwowany był wyłącznie dla Cesarza i nikomu innemu nie wolno go było jeść. Dlatego jedząc czarny ryż możecie poczuć się naprawdę wyjątkowo:)


Składniki:
  • 700 g mięsa z udźca indyka
  • 1 puszka ananasa (w kawałkach)
  • 1 czerwona cebula
  • 2 marchewki
  • 1/4 szklanki suszonych pomidorów (u mnie w oliwie)
  • suszone chili
  • curry
  • sól
  • oliwa
  • ryż czarny bio 
Czarny ryż przed gotowaniem zaleca się kilkakrotnie przepłukać. Gotować w lekko osolonej wodzie (ja gotowałam około godziny - trochę za długo). 





Mięso z udźca pokroić w kostkę i podsmażyć na oliwie. Dodać cebulę pokrojoną w piórka i marchewkę pokrojoną w plasterki. Lekko podlać wodą i dusić do uzyskania miękkości. Przyprawić do smaku chili, curry i solą. Pod koniec gotowania dodać ananasa i pomidory. 

20 komentarzy:

  1. czarny ryż to dla mnie nowość. Muszę go gdzieś wywęszyć i wypróbować, bo nabrałam ochoty jak patrzę i czytam u Ciebie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wilczyca-Aga - w sklepach z żywnością ekologiczną znajdziesz;)

    OdpowiedzUsuń
  3. czarnego ryżu jeszcze nie jadłam, wygląda fajnie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jak dotąd jadłam czarny tylko wymieszany z białym i bardzo mi smakowało :) Danie prezentuje się świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. BasiaP - może nie wygląda najlepiej po potraktowaniu przeze mnie:), ale jest naprawdę bardzo smaczny:)
    Slyvvia - też kiedyś jadłam jakąś mieszankę, ale to nie to samo:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie bym wyprobowała taką ciekawostke-no i ładnie podaną:)

    OdpowiedzUsuń
  7. wspaniała potrawa! a powiedz, gdzie kupiłaś czarny ryż?

    OdpowiedzUsuń
  8. Pucinka21 - a dziękuję za uznanie:)
    Js28 - mój jest stąd http://www.natusfera.pl/ryz-czarny-eko-biofuturo-250g.html :)

    OdpowiedzUsuń
  9. dzięki - próbowałam już kilka produktów z tego sklepu i jestem z nich zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Już jadłam taki ryż, rzeczywiście ciekawie smakuje! W takim towarzystwie na pewno jeszcze lepiej:)

    OdpowiedzUsuń
  11. czarnego ryżu jeszcze nigdy nie próbowałam, czas to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znam smaku tego ryżu, gdzie go kupię?

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie jadłam czarnego ryżu, trzeba skosztować:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ach, uwielbiam czarny ryż - ta kleista odmiana ryżu o lekko orzechowym aromacie i słodkawym posmaku (stąd tak popularny na wchodzie do deserów) faktycznie jest łączona z daniami wykwintnymi , najczęściej z ryb. W tych mieszankach, o których powyżej dziewczyny pisały jest najczęściej ryż dziki, czyli trawa kanadyjska. A twoja kpotrawa pięknie wygląda na talerzu!

    OdpowiedzUsuń
  15. Tyna - ja mam ochotę spróbować go w deserze:)
    Magda K. - koniecznie:)
    Kulinarne-smaki - patrz wyżej:)
    Majana - polecam, bo naprawdę warto:)
    Kinga - dziękuję, faktycznie moim pierwszym odruchem było przygotować coś z owocami morza, ale zdecydowałam się na curry i to był strzał w 10-tkę:)

    OdpowiedzUsuń
  16. A ja jeszcze nie jadłam. Ale w końcu kiedyś musi być ten pierwszy raz.

    OdpowiedzUsuń
  17. Oj na pewno poczułabym się wyjątkowo:) świetnie wygląda ryż w takim wydaniu:)

    OdpowiedzUsuń
  18. jadłam czarny ryż dość dawno, ale lubiłam jego twarde ziarenka, właśnie nie rozgotowane, i ten smak - właśnie orzechowy. pycha!!!

    Muszę do niego wrócić, fajnie że poddałaś mi pomysł :)

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Czarnego jeszcze nie próbowałem, więc chyba najwyższy czas.
    Polecam również mój przepis : http://www.kulinarnyblog.pl/ryz-curry/

    OdpowiedzUsuń