09:58

Zupa kalafiorowa

Rada dla rodziców "jawnych przeciwników kalafiora w zupie" - zmiksować cały kalafior albo wyłowić  cząstki tego warzywa przy nakładaniu na talerz. Smak kalafiora w zupie jakoś nie przeszkadza:). Sprawdzone wielokrotnie:).












Składniki:
  • mały kalafior
  • mała cebula lub por
  • 2 marchewki
  • pietruszka
  • 3-4 większe ziemniaki (może być też wersja bez ziemniaków)
  • łyżka masła
  • sól. pieprz
  • świeży koperek
  • 3 łyżki śmietany lub jogurtu naturalnego
Na maśle podsmażyć pokrojone w kostkę marchewki, pietruszkę, cebulę lub pora (ostatnio nie gotuję zup na mięsnych wywarach, ale oczywiście jak ktoś ma ochotę to ten składnik jak najbardziej wchodzi w grę, z tym, że sukces tej właśnie zupki polega na maślanym posmaku:-)). Całość podlać wodą, dodać przyprawy i gotować przez około 15 minut. Następnie dodać pokrojone w kostkę ziemniaki i kalafior (kalafior rozdzielić na małe cząstki) i gotować przez około 10 minut. Po tym czasie odlać połowę zupy do osobnego naczynia i składniki zmiksować. Zmiksowaną zupę wlać do części "tradycyjnej" i wymieszać. Dodać posiekany koperek. Gotować jeszcze przez chwilę jeśli składniki tego wymagają. Podawać ze śmietaną lub jogurtem. Można jeszcze dodatkowo po wierzchu posypać świeżym koperkiem.

3 komentarze:

  1. O!Przyda mi się ten przepis..bo mnie kalafiorówka nigdy się nie udawała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anna Robiłam zupę pachnie smakowicie myślę że będzie smakować;) na stronę weszłam chybił trafił bo szukałam jakiegoś przepisu.Dzięki Bogu trafiłam na tą:) pozdrowienia dla Pani i Pani koleżanki;].

    OdpowiedzUsuń