18:46

Kluski leniwe

Kto ich nie lubi?:)

U nas z reguły ratują dni kiedy nie wiadomo co na obiad. 
Idealna postna potrawa. 
A co najważniejsze mało przy nich pracy. 
Prawdziwe leniwe danie:)











Składniki:
  • 75 dag twarogu (najlepiej tłustego),
  • 2 jajka
  • pół szklanki mąki pszennej (plus mąka do posypania stolnicy)
  • szczypta soli do ubicia białek
do polania:
  • 8-10 dag masła
  • 2-3 łyżki tartej bułki
  • cukier
Ser można zmielić, ale ja tego nigdy nie robię, bo wydaje mi się, że wtedy kluski są intensywniej serowe.
Ser wrzucić do miski. Rozbić jajka i żółtka wrzucić do sera. Białka ubić na sztywno. Do sera dodać mąkę i ubitą pianę z białek. Wymieszać ręką, ale nie za długo. Dobre ciasto na leniwe upuszczone z łyżki na deskę nie odkształca się i jest plastyczne (jeżeli jest taka potrzeba to można zwiększyć ilość mąki.
Z ciasta formować wałeczki i kroić ukośnie na nieduże kluseczki. Gotować w 3-4 l osolonej wody. Gotować krótko - gdy wypłyną, jakieś 2 minuty na małym ogniu (można nawet odstawić garnek z ognia). Podawać polane masłem z bułką tartą lub samym masłem i cukrem (oczywiście można też na słono lub np. ze śmietanką).
Jest to ulubiona potrawa mojego synka:)


Zapraszam do obejrzenia filmu z instrukcją przyrządzenia klusek leniwych:

4 komentarze:

  1. Dziecko wie co dobre:)mniam takie ze złocistym masełkiem...

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha ! I ja lubię bardzo ! Dawno u mnie nie było, narobiłas mi smaka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny przepis, a wyjaśnienie na filmie, że ciasto nie musi odchodzić od ręki podczas wyrabiania, a przestaje się kleić dopiero w czasie obtaczania wałeczków w mące - BEZCENNE!Do tej pory nie rozumiałam różnicy pomiędzy twardymi a puszystymi leniwymi, po zrobieniu ich według tych wskazówek sama przekonałam się, na czym polega różnica :) Dziękuję!Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta - bardzo się cieszę, że instrukcje się przydały:)

      Usuń