13:07

Ciasto maślankowe

Ciasto jest bardzo proste i robi się je dosłownie w parę chwil. Super się sprawdza na hasło "goście będą za 2 godziny" (godzina na pieczenie, a godzina na wystudzenie, ale my z reguły aż tak długo nie czekamy:)













Składniki (blaszka 22 cm x 33 cm):
  • 3 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka maślanki
  • 0,5 szklanki oleju/oliwy
  • 2,5 szklanki mąki pszennej 
  • 2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia
Składniki kruszonki:
  • 4 łyżki cukru
  • 4 łyżki masła
  • 8 łyżek mąki
Powyższe składniki rozetrzeć w dłoniach tworząc kruszonkę. 

Jajka należy ubić z cukrem, wlać maślankę i olej/oliwę cały czas miksując (na zmniejszonych obrotach), dodać mąkę + proszek do pieczenia (ja robię to wszystko w mikserze). Wylać ciasto (jest konsystencji gęstej śmietany) na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia) i posypać wcześniej przygotowaną kruszonką. Piec ok. 50 minut w temperaturze 180 stopni (wierzch ma się zrumienić).

6 komentarzy:

  1. Przepis faktycznie nieskomplikowany.Wrzuciłabym tu jakieś owoce np.rabarbar :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Owoce można wrzucić, ale raczej spłyną na dno - ja tak zrobiłam z truskawkowym dżemem i spłynął, ale to była pyszna wersja:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis sprawdzony...ciasto pyszne i szybko sie 'robi' :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepyszne ciasto, szybkie i proste .... Anulka dziękuję:).

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobre ciacho;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zrobiłam na jogurcie naturalnym pycha

    OdpowiedzUsuń