11:10

Muffinki z jabłkami

Te muffinki są bardzo jabłkowe, wilgotne i mocno cynamonowe. 
Dla mnie to taka ekspresowa szarlotka. 
Jedną wsunęłam synkowi do plecaka, jako dodatek do drugiego śniadania i wrócił z informacją, że bardzo mu smakowała:) 
A jak już Olkowi smakuje wypiek z owocami to musi być dobry:)

Składniki (12 sztuk):

  • 1 i 3/4 szklanki mąki pszennej 
  • 2 jajka
  • 75 g masła (roztopionego i ostudzonego)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 jabłka (średniej wielkości)
  • 1 kopiasta łyżeczka cynamonu
  • 150 g jogurtu naturalnego






Jabłka obrać i pokroić w małą kostkę. Wymieszać z cynamonem. 
Pozostałe składniki wymieszać ze sobą w misce przy pomocy łyżki lub krótko mikserem (tylko do połączenia składników, ciasto jest dosyć gęste, jeżeli będzie zbyt gęste to dodać trochę jogurtu). Na koniec wymieszać z jabłkami. Przełożyć do formy wypełnionej papilotkami i piec 25 minut w 180 stopniach. 

8 komentarzy:

  1. Jesienne muffinki :) ładnie wyrosły!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malwinka - dziękuję:) Mi też kojarzą się z jesiennymi:)

      Usuń
  2. pysznie wyglądają, też własnie się przymierzam przez weekend zrobić muffinki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justyna - w takim razie życzę miłego wypiekania:)

      Usuń
  3. Pyszne, jadłam kiedyś z musem jabłkowym, rewelacja ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne! Bardzo lubię jabłkowo -cynamonowe, wilgotne muffinki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muffinki zrobiłam, mi smakowały, lecz dzieci stwierdziły że są piekące. Jedliśmy jeszcze ciepłe i myślę że połączenie proszku do pieczenia, sody oraz cynamonu dało taki efekt. Przy innych muffinkach np. z jagodami, nie było takiego efektu. Sylwia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Sylwia - potwierdzam, też prztyciepłych miałam takie odczucie. Dla mnie ogólnie cynamon jest piekący., dlatego staram się nie dawać go za dużo.

    OdpowiedzUsuń