19:11

Placuszki z gotowanych ziemniaków z fetą

Nazwaliśmy te placuszki dukacikami. Są bardzo miękkie i delikatne w środku, lekkie, mimo tego, iż smażone - polecam smażyć na oliwie. Moi chłopcy rzucili się na nie jak na prawdziwe złote dukaty:) Domagają się powtórki:)










Składniki:

  • 700 g ziemniaków ugotowanych w mundurkach
  • ser typu feta (u mnie Favita 270 g)
  • 1 jajko
  • łyżeczka ziół prowansalskich
  • pieprz czarny
  • mąka do panierowania
  • oliwa do smażenia
Ugotowane w mundurkach ziemniaki obrać i zmielić. Wymieszać z serem, jajkiem i przyprawami. 
Z ciasta formować małe krążki (u mnie o średnicy 4-5 cm) i obtaczać je w mące.







Smażyć z obu stron na złoto. 

14 komentarzy:

  1. Ziemniaki są to musi być pysznie:)wyglądaja naprawde zachęcająco:)

    OdpowiedzUsuń
  2. to musi być bardzo smaczne. tak się składa ze mam kostkę fety:) Rzeczywiscie wygladają apetycznie, takie złociste dukaty:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pucinka21 - jak to dania z ziemniakami:0
    Izka - tak niechcący odkryliśmy złoto:)

    OdpowiedzUsuń
  4. na pewno sa bardzo smakowite:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie placuszki chętnie wypróbuję :)
    Nie lubię placków ziemniaczanych, za to z gotowanych ziemniaków bardzo! Z fetą wydają mi się bardzo apetyczne. Muszę zbadać sprawę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi się podoba ten przepis :) Akurat mam w lodówce opakowanie fety z Mlekovity, która wg mnie jest za miękka do sałatek, a do takich dukacików nada się idealnie :) Dzięki za pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  7. Aniu, bardzo fajne i apetyczne placuszki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Aga - o tak:)
    Ola - nie lubisz placków ziemniaczanych? Ja uwielbiam - i to mało powiedziane:)
    Tu-tusia - smacznego:)
    Hania-Kasia - dziękuję za uznanie:)
    Kulinarne-smaki - dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chętnie wypróbują przepis, bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  10. robiłam kiedyś podobne placuszki, były przepyszne:) a nazwa dukaciki bardzo mi się podoba:) pozdrawiam Anus:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Avelina - smacznego:)
    Jola - :) również pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. a wiesz, że kiedyś robiłam coś w tym stylu, potwierdzam, bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pychotka! :-) Proste i smaczne.

    OdpowiedzUsuń