poniedziałek, 14 listopada 2011

Zupa z kasztanów jadalnych

Jakoś tak żal mi było zjeść wszystkie kasztany w podstawowej formie (czyli pieczone) i zastanawiałam się co by tu z nich ugotować. Po głowie chodziła mi zasłyszana dawno temu niemiecka zupa z kasztanów, ale nie miałam za bardzo czasu żeby szukać przepisu, więc zdałam się na moją intuicję. I tym razem intuicja mnie nie zawiodła:). 
Zupa wyszła dokładnie taka jaką sobie wyobraziłam - lekko słodkawa, choć nie użyłam do niej ani grama cukru. Szkoda, że kasztany to u nas produkt ekskluzywny i częściej sobie takiej zupy nie będę mogła gotować. W każdym razie jeśli ktoś posiada kasztany w nadmiarze, to niech się nie waha użyć ich do ugotowania zupy. 


Składniki:

  • 500 g kasztanów jadalnych w łupinach
  • 1 mała marchewka
  • 1 mała czerwona cebula
  • 1-1,5 litra bulionu drobiowego lub wołowego (najlepiej domowego)
  • szczypta cynamonu
  • sól 
  • czarny pieprz
Kasztany opłukać pod bieżącą wodą i ponacinać na krzyż. Upiec w piekarniku - 20 minut w 220 stopniach i jeszcze ciepłe obrać ze skorupek. Marchewkę i cebulę obrać i pokroić na kilka części. Wrzucić do bulionu i gotować około 15 minut. Do zupy dodać obrane kasztany i gotować do uzyskania miękkości przez warzywa. Całość zmiksować i przyprawić szczyptą cynamonu, ewentualnie solą i pieprzem. 

19 komentarzy:

  1. Widzialam przepis na zupe z kasztanow chyba na BBC Good Food. I zawsze, co roku, obiecuje sobie, ze 'w tym roku juz zrobie', poki kasztany sa w sezonie... Narobilas mi ochoty, bede miala wieksza motywacje w tym roku :)

    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda niesamowicie! Wydaje się taka aksamitna. I ten kolor! Aż szkoda, że nie mam żadnych kasztanów pod ręką ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lejdi-of-the-house - to mam nadzieję, że się zmotywujesz i posmakujesz takiej pysznej zupy:)
    Kardamonek - określenie aksamitna jest bardzo trafne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa zupa. Nigdy nie jadłam zupy z kasztanów. Bardzo mnie zaciekawiłaś Aniu.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. oooooo, zupa! ja lubie zjesc sobie krem z kasztaów, koleżanka pracuje w węgierskiej kawiarni i mi przynosi czasem takie kostki do ścierania i z bitą śmietaną smakuje najlepiej. o a przy okazji to znalazlam na stronie dni herbaty konkurs z tym ze problem ze to tylko dla tych co prowadza blogi kulinarne, ja nie prowadze wiec lipa, ale ty sporobuj.. pod zakladka herbata z dodatkami o ile pamietam ;]

    OdpowiedzUsuń
  6. Majana - to się cieszę, że zaciekawiłam:)
    Izka - wzięłam już udział w tym konkursie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Aniu, mnie też zaciekawiłaś tą zupą - jeszcze takiej nie jadłam. Chętnie poeksperymentowałabym z kasztanami. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. fajna zupa ....ciekawa jestem jej smaku:) ... pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda jak płynna mleczna czekolada. Strasznie jestem ciekawa jak smakują kasztany. Ciepłe buziole zasyłam :)Rybitek

    OdpowiedzUsuń
  10. Hania-Kasia - ja teraz się zabiorę za eksperymenty z mąką kasztanową:)
    Jola - ciężko to właśnie opisać, mój mąż brutalnie podsumował, że mu trochę grochówkę przypomina - ale według mnie nie przypomina:) - chyba zasugerował się wyglądem:)
    Rybitek - właśnie, jak robiłam zdjęcia to też się zastanawiałam, czy to za bardzo na czekoladę nie wygląda;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ach a ja tak lubię kasztany, że szkoda mi ich na zupę przerabiać!

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam zupy ze słodkim posmakiem. Bardzo lubię też smak kasztanów :) Pozostaje mi poczekać aż ktoś mi trochę podaruje ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawa ta zupa :) Następnym razem już nie przejdę obojętnie obok kasztanów w sklepie...

    OdpowiedzUsuń
  14. mila zupka, ja musialabym dodac bulion warzywny. pewnie tez by smakowalo. na zdjeciu apetyt rosnie. pozdrawiam,A.

    OdpowiedzUsuń
  15. Kolor przypomina mi kakao ;-))



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. I'm not sure where you're getting your information, but great topic. I needs to spend some time learning more or understanding more. Thanks for wonderful information I was looking for this information for my mission.
    Also see my site > Posted by My Industrial Injury Claims.com

    OdpowiedzUsuń

O mnie

Moje zdjęcie
Dlaczego Bajkorada? Ponieważ doradzam jak gotować proste posiłki dla całej rodziny, (trójki dzieci) a w wolnych chwilach piszę bajki.

Szukaj po haśle

agrest ajvar akcje konkursowe amarantus ananas anchois awokado babeczki babka Bajeczna Fabryka bajgle BAJKI bakalie bakłażan banan banany bazylia beza bezglutenowe białka bigos biszkopt bita śmietana boczek borówki botwinka Boże Narodzenie bób brokuł brownie brukselka brzoskwinie budyń bulion bułeczki bułka buraki cake pops cebula chałka chałwa chipsy chleb chrusty ciasta ciasteczka na 10 rączek ciastka ciastka drożdżowe ciastka Olka ciasto ciasto bezglutenowe ciasto czekoladowe ciasto drożdżowe ciasto francuskie ciasto parzone ciasto ucierane ciasto z oliwą ciasto z owocami ciecierzyca coolomat cukinia curry cydr cynamon cytryna czarna rzepa czekolada czereśnie czosnek daktyle danie jednogarnkowe deser dla rodziców do pieczywa drożdże dynia dżem eklery fasola faworki fenkuł figi Filmy flaki galaretka garnek rzymski gęś gnocchi gofry gołąbki groch groszek gruszki grzyby humor imbir indyk inne jabłka jagody jagodzianki jajka jajko jarmuż jogurt kaczka kajmak kakao kalafior kalarepa kalmary kapary kapusta karkówka karmel Karnawał kasza kasza gryczana kasza jaglana kasza jęczmienna kasza manna kasztany kawa keks kiełbasa kisiel kiszona kapusta kluski kminek knedle knish kokos koperek kopytka kotlety krokiety królik kruche ciasto kruszonka kuchnie świata kukurydza kurczak kurczak wędzony kurki kurkuma lazania leczo lody lukier lukier plastyczny łosoś majonez mak makaron makowiec makrela maliny mandarynki mango marcepan marchewka masa budyniowa masa czekoladowa masa jagodowa masa kajmakowa masa serowa masa śmietanowa masa truskawkowa masa z pianek marshmallow mascarpone masło orzechowe maślanka mazurek mąka gryczana mąka kasztanowa mąka kukurydziana mąka orkiszowa mąka razowa mąka żytnia mięso mielone mięta migdały miód mleko mleko kokosowe mleko skondensowane mleko w proszku młoda kapusta moje dzieci morele mozzarella mrożonki muffinki murzynek musli na parze nagrody i wyróżnienia naleśniki natka pietruszki nektarynki nutella obiad obiad na słodko ogórek ogórek kiszony ogórki Olek recenzuje oliwa oliwki omlet oponki orzechy oscypek otręby owoce morza pancakes panierowane papryka parmezan pascha pasta pasztet pączki pesto pęczak pieczarki pieczywo pierniki pierogi pistacje pizza placki placuszki płatki jęczmienne płatki owsiane podroby podróże polewa czekoladowa POLITYKA PLIKÓW COOKIES pomarańcza pomidory pomidory suszone por porzeczki przemyślenia matki-kulinarki przetwory przyjęcie dla dzieci ptysie pulpety rabarbar racuchy radicchio recenzje filmów recenzje filmów dla dzieci recenzje gier recenzje książek recenzje restauracji ricotta risotto rodzynki rogale rogaliki rolada roszponka rozmaryn rukola ryby ryż rzodkiewki sajgonki sałata sałatka sałatki samsa schab seler seler naciowy semolina ser ser feta ser kozi ser pleśniowy ser pleśniowy. serek homogenizowany serek topiony sernik sezam siemię lniane skorupki waflowe słonecznik soczewica soja sok sos beszamelowy sos czosnkowy sos pomidorowy sos sojowy sól strucla sucharki surimi surówka szafran szarlotka szczaw szczypiorek szparagi szpinak szybki obiad szynka śledź śliwki śmietana śniadanie tarta Tłusty Czwartek tofu topinambur tort torty trufle truskawki tuńczyk twaróg Viva la pasta wafle Walentynki wanilia warsztaty warzywa gotowane wątróbka Wielkanoc wieprzowina wino wiśnie wołowina z dżemem z owocami zakwas pszenny zakwas zytni zapiekanka zdrowie zielony groszek ziemniaki zrazy zupa zupy żelatyna żółtka żółty ser żurawina żurek

Prawa autorskie

Wszystkie teksty oraz zdjęcia potraw zamieszczane na blogu są wyłącznie mojego autorstwa. Osoby zainteresowane powielaniem, publikacją bądź innego rodzaju wykorzystaniem zamieszczanych tu treści proszę o kontakt pod adresem e-mailowym: a.cirin@wp.pl.