10:41

Kurczak po myśliwsku z warzywami na parze

Propozycja na prosty i pyszny obiad.
Dziecko "antywarzywozjad" zjadło z niego mięso i ziemniaki stosując argumentację "alemamoziemniaktowarzywo" i przypomniało nam, żeby po zjedzeniu brokuła wyszorować zęby, to nie będziemy cuchnąć...:)
W każdym razie ja uwielbiam takie obiady.
Dużo warzyw, kruche mięsko - pychotka:)


Składniki:
  • około 500 g filetów z podudzi z kurczaka (mogą być też inne części)
  • 3-4 łyżki oliwy
  • 5-6 ząbków czosnku
  • przyprawy (ja skorzystałam ze świetnej mieszanki "Przyprawa Myśliwska" z tego sklepu) w skład której wchodzą: sól, bazylia, cebula, gałka muszkatołowa, goździk, imbir, ziele angielskie, rozmaryn, gorczyca, pieprz czarny, jałowiec, lubczyk
  • warzywa do ugotowania na parze: brokuł, marchewka, por, ziemniaki i "gościnnie" pieczarki
Mięso z kurczaka obtoczyć w marynacie z oliwy i mieszanki przypraw (dałam 2 łyżki). Dodać czosnek pokrojony w plasterki. Odstawić w chłodne miejsce na minimum 2 godziny. 
Mięso dusić pod przykryciem przez około pół godziny.
Podawać z warzywami ugotowanymi na parze.











9 komentarzy:

  1. mieso z warzywami to podstawa :D

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny obiadek- mięsko i witaminki w postaci warzywek;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudnie wygląda!
    A dzieci z tego wyrastają.
    Moja córka przez dłuuugi czas, jeśli chodzi o warzywka, tolerowała jedynie... jabłka z kompotu.;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hihihi, rozbrajają mnie komentarze Twojego Synka :D Mądrala z niego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gosiu, Panno-Malwinno - to klasyka obiadowa:)
    Lekka - Dzięki. W sumie nie jest tak źle. Lubi czosnek i cebulę:)
    Tilianaro - My to mamy na co dzień:) Człowiek czasem nie wie co zrobić żeby napad śmiechu ukryć:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślałam, że ten obiad jest z patelni Delimano ;) Już się Wam znudziła? :) Ja za nią tęsknię.
    Jestem bardzo ciekawa jak smakuje kurczak po myśliwsku.

    OdpowiedzUsuń
  7. Olu - gratuluję "nosa". Warzywa faktycznie przygotowałam na tej patelni:)

    OdpowiedzUsuń
  8. lubie takie jedzonko, pychotka:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uduszona kaczka...wyglada pysznie i tak też pewnie smakowała:)

    OdpowiedzUsuń