10:05

Szarlotka z pianką

szarlotka

Co prawda sezon na jabłka dopiero się rozpoczyna, ale ja już nie mogę się powstrzymać od pieczenia szarlotek:) Przepis "stary jak świat" z mojego "magicznego zeszytu":)

Składniki:

Ciasto
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 1 kostka margaryny lub masła
  • 3 łyżki cukru
  • 5 żółtek
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
Piana
  • 5 białek
  • 3/4 szklanki cukru
  • łyżeczka mąki ziemniaczanej lub łyżka budyniu (np. śmietankowego)
Jabłka
  • 5 dużych jabłek
  • 4-5 łyżek cukru (w zależności od słodkości jabłek)
  • cynamon (zgodnie z upodobaniami)
Składniki ciasta zagnieść. Oddzielić 1/3 ciasta, uformować kulkę i włożyć do zamrażarki (będzie tarkowane na wierzch więc lepiej żeby dobrze się schłodziło). Ubić pianę z białek i cukru z dodatkiem mąki ziemniaczanej lub budyniu.
Jabłka pokroić na małe kawałeczki (plasterki z ósemek) i lekko podsmażyć z cukrem i cynamonem.
Na wysmarowanej tłuszcem blaszce (można lekko posypać bułką tartą) ułożyć ciasto i jabłka oraz pianę z białek i na wierzch starkować na dużych oczkach schłodzone ciasto. Piec w temp. 180 stopni 45 minut.
Najbardziej lubię jeszcze lekko ciepłą:)
Jabłka można też z powodzeniem zastąpić śliwkami (pamiętając o ułożeniu połówek śliwek nacięciem do góry:)) i posypaniu ich cukrem i odrobiną cynamonu).
Przepis na dużą prostokątną blaszkę.
Wpis bierze udział w akcj Sezon na jabłka

18 komentarzy:

  1. szarlotka- ją chyba każdy uwielbia;) a dzieci w szczególności!

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka prawdziwie domowa szarlotka Ci wyszła...

    OdpowiedzUsuń
  3. A jaki piękny zapach się po domu roznosił:)Mój synek w tym roku odkrył, że lubi szarlotkę i coś czuję, że będzie "nalegał" na kolejne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. szarlotke bardzo lubie, a Twoja wyglada smakowicie:) musze upiec sobie takie pysznosci:)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo apetycznie sie prezentuje

    OdpowiedzUsuń
  6. ale fajna ta szarlotka, szczególnie z tą pianką :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmm wygląda tak,że istny ślinotok się w ustach tworzy i wersja śliwkowa też brzmi fajnie,muszę koniecznie taka zrobić w najbliższych dniach:)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja już wiem co upiekę na następny weekend:)

    OdpowiedzUsuń
  9. jeden z niewielu przepisów z internetu , który faktycznie wychodzi dzieki w imieniu osób nieobdarzonych talentem kulinarnym

    OdpowiedzUsuń
  10. :) bardzo się cieszę - polecam jeszcze szarlotkę na bardzo kruchym cieście - Amelii - ta też zawsze mi wychodzi a jest bardziej "wykwintna":)

    OdpowiedzUsuń
  11. WYGLADA SMACZNIE...KACPER

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam :) Właśnie zrobiłam i za 45 minut okaże się jaka ze mnie zdolniacha , wkładając ciasto do piekarnika wyglądało imponująco :) Dziekuję . Wierna fanka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) mam nadzieję, że wszystko będzie ok i że będzie smakowała:)

      Usuń
  13. pyszne ciasto :) super przepis :) smakowalo nawet mojemu 2,5 latkowi :) Agata

    OdpowiedzUsuń
  14. Super ciasto , bardzo kruche , bardzo smaczne, nie za słodkie . Moje ulubione ciasto . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń