16:21

Kopytka z sosem pomidorowym

Natchniona (a raczej przełykająca ślinkę na samo wspomnienie:-)) gotowaniem z Knorr postanowiłam ugotować kopytka (wersja zmodyfikowana "słoniowych kopytasów". Oczywiście w gotowaniu aktywny udział wziął Olek:)


Składniki (na 4 osoby):
  • 600 g ugotowanych i zmielonych ziemniaków
  • 200 g białego sera (również zmielonego)
  • 2 jajka
  • 200 g mąki pszennej
  • 100 g mąki ziemniaczanej
Sos:
  • kartonik pomidorów krojonych (z bazylią i oregano)
  • 100 ml śmietany (12%)
  • pół szklanki wody
  • łyżka oliwy
  • przyprawy- sól, pieprz, cukier (można wykorzystać gotowy sos pomidorowy np. jak w pierwotnym przepisie - Fix Spaghetti Napoli Knorr)
Do ugotowanych i zmielonych (lub przeciśniętych przez praskę) sera oraz ziemniaków dodać jajka i obie mąki. Całość dokładnie wymieszać. Formować wałki i kroić na ukos na tzw. kopytka (świetnym pomysłem na zabawę z dzieckiem jest też uformowanie dużego placka i wykrawanie kształtów foremkami do ciasteczek - kopytka w różnych kształtach zachęcają do jedzenia). Gotować w osolonej wodzie - 1 minutę po wypłynięciu.
Sos pomidorowy sporządzić gotując przez 10 minut wodę, pomidory z kartonika, oliwę i przyprawy. Na koniec dodać śmietanę.
Kopytka podawać polane sosem.


Przepis bierze udział w akcji Smacznie i pomidorowo

Zapraszam do dołączenia do społeczności: Co dziś na obiad

8 komentarzy:

  1. takiego połączenia u mnie jeszcze nie było. a zapowiada się pysznie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też do tej pory raczej jadałam z sosami mięsnym ewentualnie grzybowym, ale to połączenie jest pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale dawno ich nie jadłam! mniam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają(i pewnie smakują)idealnie-teraz też takich chce!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Putek polecam bo ja długo szukałam idealnych proporcji na kopytka i dopiero z tymi się udało:) Ja raczej za długo nie wytrzymam i sukces powtórzę bo uwielbiam kopytka:)Ale teraz chyba w wersji na słodko:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspominam przełykając ślinkę :)
    Chcę się nauczyć robić porządne kopytka. Dzięki, że wypróbowałaś ten przepis i że go polecasz!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeżeli do ziemniaków i mąki dajemy ser biały, to nie są kopytka tylko kluski leniwe. Tak się nazywa u nas na wschodzie. Moja babcia robiła najlepsze "leniwe"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są kopytka z serem:) Do klusek leniwych nie dodaję ziemniaków.

      Usuń