08:31

Rogaliki drożdżowe z jabłkami

W mojej rodzinie zwykło się o nich mówić "rogaliki babciowe" ponieważ są autorstwa ukochanej babci (naszego prywatnego Geniusza Kulinarnego). Moja babcia robi je przeważnie z serem lub jakąś domową konfiturą. Ja postanowiłam je dostosować do obecnego "szaleństwa jabłkowego" i efekt był wspaniały.
Do nadzienia dodałam jeszcze rodzynki i płatki migdałów, ale same jabłka w zupełności by wystarczyły.








Składniki:

Ciasto:
  • 0,5 kg mąki
  • kostka masła (200 g)
  • 42 g drożdży (mała kostka)
  • 3 łyżki cukru
  • szczypta soli
  • cukier wanilinowy
  • 3 łyżki kwaśnej śmietany
  • 3 jajka + 1 do smarowania rogalików
Nadzienie:
  • 2 jabłka
  • garść rodzynek
  • 3 łyżki płatków migdałowych
  • 2 łyżki cukru
  • cynamon
Do posypania
  • cukier puder
Wszystkie sypkie składniki wsypać do miski, dodać miękkie masło i śmietanę oraz jajka. Drożdże rozkruszyć. Wyrobić ciasto i odstawić w ciepłe miejsce aż podwoi swoją objętość.
Wyłożyć na stolnicę oprószoną mąką i rozwałkować na placek o grubości 5 mm (najlepiej uformować 4 koła i dzielić je na trójkąty). Na każdym z trójkątów układać łyżeczką nadzienie (wcześniej lekko podsmażyć jabłka pokrojone na małe kawałki, rodzynki i płatki migdałów z cukrem i cynamonem). Zawijać ciasto od podstawy trójkąta;)
Rogaliki smarować rozmąconym jajkiem i piec w temperaturze 180 stopni około 20 minut.
Wystudzone posypywać cukrem pudrem.
Najlepsze tego samego dnia - zresztą ciężko żeby doczekały następnego:)

Wpis bierze udział w akcji Sezon na jabłka

Zapraszam również do obejrzenia filmu:

36 komentarzy:

  1. moja babcia też robiła dobre rogaliki (: ukradnę jednego do herbatki (;

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie rogaliczki. Smak dzieciństwa :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. urocze maluszki xd
    takie domowe, jabłkowe ;] tak, tak. także smakiem dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam takie rogaliki :) moja mama takie robi :))) są cudowne :D

    OdpowiedzUsuń
  5. cudne rogaliki:) na pewno sa pyszne i chetnie bym sie poczestowala:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Proszę się śmiało częstować. Z tej porcji wychodzi naprawdę spora ilość. Wystarczy dla każdego:)

    OdpowiedzUsuń
  7. M m m pulchniutkie...Jutro zrobię ponownie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Myśl przednia - może też zrobię:) Jak będę...:)

    OdpowiedzUsuń
  9. super przepis, rogaliki rewelka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. przepyszne,mąż lepszych nie jadł zniknęły w parę chwil.cudowny przepis

    OdpowiedzUsuń
  11. Cieszę się, że smakowały:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie zrobiłam rogaliki.... są pyszne:):):)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję za przepis :) Zrobiłam rogaliki kilka dni temu. Zrobiłam z kilograma mąki... i dobrze, bo choć było ich sporo, to zniknęły błyskawicznie. Pyszne i łatwe ciasto drożdżowe! Rogaliki bardzo efektowne! Polecam wszystkim, nawet tym, którzy myślą, że takie rogale to bardzo trudna sprawa! Ciao!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niezmiernie mi miło, że tak od razu z podwójnej porcji:) Cieszę się, że smakowały!

      Usuń
  14. Zrobiłam. Lepszych nie ma. Wszyscy się zajadali. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam!
    Chciałam podziękować za ten przepis rogaliki są łatwe a co najważniejsze przepyszne. Cała rodzina się nimi zajada i znikają w ciągu 5 min :)
    Mam małe pytanie czy ma Pani jakiś prosty przepis na piernik świąteczny :)
    dziękuje i pozdrawiam!
    Edzia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że tak smakują:) Nie mam jeszcze przepisu na piernik na blogu. W tym roku testuję piernik staropolski dojrzewający. Jak wyjdzie to zamieszczę przepis - ale na święta to już będzie za późno..., ponieważ ciasto dojrzewa w lodówce już od 3 tygodni:)

      Usuń
  16. może taki http://bajkorada.blogspot.com/2012/12/piernik-z-polewa-marchewkowy.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Od dawna szukałam takiego przepisu. Są po prostu boskie. Zamiast jabłek użyłam dżemu. Po prostu rozpływają się w ustach. Dziękuję serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jutro spróbuje, bo wyglądają przepysznie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Kilka dni temu zrobiłam po raz pierwszy - rewelacja, chociaż nie sądziłam, ze moga byc aż tak pyszne i jednocześnie tak proste do zrobienia.

    OdpowiedzUsuń
  20. Rogaliki upieczone, wyszły pyszne !!! Sylwia.

    OdpowiedzUsuń
  21. Trochę czasochłonne ale opłaca się :) Rogaliki wszystkim smakowały. Piekłam już dwa razy! Polecam również z marmoladą! Sandra

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sandra - też mi się tak wydawało kiedyś. Teraz robi mi się je o wiele szybciej:)

      Usuń
  22. Hmm, szukalam przepisu na rogaliki i znalazlam dwa identyczne... Nie wiem, komu przysluguje prawo autorskie, ale sprobuje :)
    http://pytanienasniadanie.tvp.pl/12560437/rogaliki-i-kaczka-z-jablkami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmmm. Cóż....wystarczy spojrzeć na daty publikacji. Przepis na ciasto jest mojej babci, a nadzienie moje (ktoś wprowadził małe zmiany i uznał, że jest autorem). Szkoda słów...
      Jedno jest pewne - rogaliki są bardzo smaczne.

      Usuń
  23. Rogaliki robiłam już nie raz z tego przepisu-jednym razem z jabłkami,innym, z wiśniami czy brzoskwiniami.Raz polałam lukrem,drugim razem czekoladą.Za każdym razem wychodzą przepyszne.Bardzo dziękuję za sprawdzony przepis i życzę dalszej, tak owocnej zabawy w kuchni;)Justyna

    OdpowiedzUsuń
  24. super! Właśnie czegoś prostego poszukiwałam..z mega efektem. Dzieki:) Nie mogę tylko patrzeć , jak te małe, które są na ekranie przecież po cóś, nie dostają upragnionego wałka..Może jednak by im pozwolić...?? pozdrawiam też mama(ewa):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa - film montuje się z wielu nakręconych scen :) zapewniam, że nasze dzieci używają wałków na co dzień (a często to nam nie udaje się do nich dopchać :). Akurat tak to może wygląda w tych wyciętych scenach - chodzi o to żeby nie było dłużyzn :)

      Usuń
  25. Ile drożdży instant dodać na tą ilość? kierować się tym co pisze na opakowaniu i na 0,5kg mąki dać jedną torebkę czy więcej ?

    OdpowiedzUsuń
  26. Aciri, Wlasnie sie zabieram za te rogaliki ale tam gdzie mieszkam nie ma śmietany.... Czy mogę ja zastąpić jogurtem naturalnym?

    OdpowiedzUsuń