10:29

Placuszki z cukinii

Postanowiłam jeszcze raz powspominać jak to było miło na evencie sponsorowanym przez Knorra, a że to wspomnienie bardzo kulinarne więc musiałam je "wzmocnić" gotując coś pysznego. Już na spotkaniu moją szczególną uwagę zwróciły placuszki z cukinii - podane z pysznym jogurtowym sosem z dodatkiem świeżych pomidorów, czosnku  i mięty oraz Przyprawy Uniwersalnej Knorr.
Moje placuszki przybrały bardziej skromną formę bo nie wystarczyło mi już czasu na sporządzenie sosu, ale za to wzbogaciłam je od środka dodając żółty ser:)
To doskonała potrawa dla fanów placków ziemniacznych - w tej wersji bardziej słodkich i delikatnych. Ja będę do niej z pewnością często powracać.


Składniki:
  • duża zielona cukinia
  • cebula
  • jajko
  • 3 łyżki mąki
  • sól
  • żółty ser (10 dag)
  • olej do smażenia
Cukinię oraz żółty ser zetrzeć na tarce o dużych oczkach, cebulę drobno posiekać i powyższe składniki wymieszać z jajkiem oraz mąką. Doprawić solą. Smażyć niewielkie placuszki na oleju (nakładać łyżką).
Uwaga: jeśli nie smażymy placuszków od razu to należy odlać nadmiar soku, który wycieknie z cukinii (najlepiej odstawić startą cukinię na 15-20 minut żeby pozbyć się nadmiaru soku).


A poniżej jeszcze jedno wspomnieniowe zdjęcie. Olek delektujący się zapachami gotowania:)
Spotkanie z Knorr utwierdziło mnie w przekonaniu, że warto z dziećmi spędzać jak najwięcej czasu na wspólnym gotowaniu. Zachęcam do tego WSZYSTKICH RODZICÓW!!!


Wpis bierze udział w akcji Cukiniowy sierpień

11 komentarzy:

  1. Aniu a to zielone w plackach to skórka cukinii czy magiczny składnik owej przyprawy?;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobre pytanie:) Nie napisałam, że cukinia cała ze skórą i wnętrznosciami:) Chyba, ze wnętrzności są twarde to wtedy usunąć:)

    OdpowiedzUsuń
  3. My dziś robiliśmy "kabaczkowe",ale nie ma to jak klasyczne ziemniaczane,chociaż te ze zdjęcia wyglądają cudownie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Puciu, co fakt to fakt:) Ale cukiniowe też są naprawdę pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja dodaje jeszcze zieloną pietruszkę oraz ząbek czosnku

    OdpowiedzUsuń
  6. Pychota, właśnie dziś je zrobiłam. Smakują jak ziemniaczane :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dag - bardzo się cieszę, że Ci smakowały.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przyprawa Knorr pewnie z dodatkiem glutaminianu sodu albo innym wzmacniaczem. Jak można coś takiego podawać dziecku? Przepis na placki dobry, ja czasem daje ser feta albo por.

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy - zastosowanie przyprawy to oczywiście tylko propozycja podania.

    OdpowiedzUsuń
  10. placki z cukini ,pyszne i delikatne, a z serem jeszcze nie robiłam, z patisonów też można, i duszonki z tych warzyw też są pyszne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Ania - ja dziś robiłam z fetą (już wkrótce na blogu), wyszły przepyszne:)

    OdpowiedzUsuń