21:10

Keks warzywny

Keks warzywny to inaczej chlebek z dodatkiem warzyw. 
Można zjeść go bez żadnych dodatków, ale my zajadaliśmy smarowany masłem. Idealnie sprawdził się też jako pieczywo na kanapki do pracy. 
Przyjemnie wilgotny, z pyszną, lekko przypieczoną skórką. 
Bardzo nam smakował. 
A dodatek warzyw sprawił, że oprócz rewelacyjnego smaku był jeszcze bardziej pożywny niż tradycyjne pieczywo. 

Składniki (keksówka 10 x 25) + 2 bułki:

  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 1 szklanka mrożonej fasolki szparagowej Poltino
  • 1/4 słoika suszonych pomidorów w oleju (po odsączeniu)
  • 10 czarnych oliwek
  • 3 g suchych drożdży
  • 1 łyżka oliwy
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • ok. 1 szklanki lekko ciepłej wody
  • 1/3 łyżeczki kurkumy
  • 1/2 łyżeczki tymianku
Zieloną fasolkę rozmrozić. Pomidory pokroić w paski, oliwki pokroić w plasterki. 
Pozostałe składniki umieścić w misce i wyrobić ciasto. Pod koniec wyrabiania dodać rozmrożoną fasolkę oraz pomidory i oliwki - delikatnie je wmieszać. Ciasto odstawić do wyrośnięcia na ok 1-1,5 godziny. 
Po tym czasie przełożyć do formy wysmarowanej oliwą (można wysypać otrębami) i pozostawić do wyrośnięcia (moja forma okazała się nieco za mała i oprócz keksu upiekłam jeszcze dwie bułki (w małych foremkach). 
Wyrośnięte ciasto umieścić w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni i piec ok. 45 minut. 
Po ostudzeniu wyjąć z formy. 


Wpis powstał w ramach współpracy z marką Poltino

1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawy chlebek ... z suszonymi pomidorami już piekłam, ale fasolka w chlebie to dla mnie nowośc:)

    OdpowiedzUsuń