09:37

Sernik z brzoskwiniami

Bardzo delikatny, z kruchą kruszonką i słodką bezą. Obecność owoców sprawia, że jest przyjemnie wilgotny. Moim zdaniem pobił wszystkie dotychczasowe serniki (wiem, wiem przy każdym kolejnym to mówię:)). Mój sernikożerny mąż wyraził się o nim bardzo przychylnie, ale on akurat preferuje bez kruszonki np. takie jak ten.





Składnik (blacha 22 cm x 33 cm):

ciasto:

  • 250 g masła
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 5 żółtek
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 łyżki cukru pudru
Z podanych składników zagnieść ciasto. Podzielić na dwie części (uformować kule) i owinąć folią (można włożyć do woreczków). Włożyć do zamrażalnika na około 1 godzinę. 

masa serowa:
  • 1 kg sera do serników (w wiaderku)
  • 4 jajka
  • 100 g masła
  • 3 łyżki budyniu w proszku (np. waniliowego, bez cukru) 
  • 0,75 szklanki cukru
  • 1 cukier waniliowy (16g)
Całe jajka ubić z cukrem na puszystą pianę, dodać miękkie masło i ser oraz proszek budyniowy (jeżeli akurat nie macie to można zamienić na mąkę ziemniaczaną). Całość mieszać mikserem. 

dodatki:
  • 5 białek
  • 0,75 szklanki cukru
  • duża puszka brzoskwiń
Na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia zetrzeć na tarce o dużych oczkach pierwszą kulę ciasta (ciasto powinno być dobrze zamrożone wtedy lepiej się ściera). Wyłożyć masę serową. Na niej ułożyć kawałki brzoskwiń. Następnie wyłożyć pianę z białek (białka ubić na sztywno z 0,75 szklanki cukru). Na wierzch zetrzeć drugą część zamrożonego ciasta. Piec około 45 minut w 180 stopniach. Przechowywać w lodówce. 

15 komentarzy:

  1. Wygląda apetycznie. Aż mam ochotę sięgnąc po kawałek!

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Wiosenka27 - sernik nie dawał się pięknie ukroić ze względu na swoją kremowość:)

      Usuń
  3. Też robiłyśmy sernik z brzoskiwniami :) Zapraszamy do wzięcis udziału w naszym konkursie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justin&Dorothy - :) u mnie robi go babcia, ale ja jakoś nie miałam okazji spróbować:)

      Usuń
  4. Też robiłam, tylko z czekoladowym ciastem

    OdpowiedzUsuń
  5. najlepsza klasyka!
    uwielbiam ten sernik.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszny to serniczek Aniu. Bardzo apetycznie wygląda na zdjęciach:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham ten sernik, ale teraz muszę się tylko nacieszyć widokiem ze zdjęcia. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj jaki kremowy wyszedł, porywał kawałek:)

    OdpowiedzUsuń
  9. u mnie ten smakołyk gościł na stole świątecznym a moja wnusia bardzo oryginalnie nazwała kruszonkę na nim, bo to jej ulubione ciasto: Babciu, daj mi jesce tego ciaśtka z wysypką, bo mi Kuba zje. Chyba teraz będzie to sernik z wysypką. Przyznam szczerze, że robię zupełnie tak jak Ty to ciacho. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak nie przepadam za sernikiem, to ten chyba wypróbuje, wygląda na bardzo puszysty :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy masło do sera ma być roztopione?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, ale tak jak napisałam, powinno być miękkie - lepiej je nieco wcześniej wyjąć z lodówki.

      Usuń