07:47

Babka cytrynowa

Mokra. 
Cytrynowa. 
Puszysta. 
W sam raz słodka. 
Lekko kwaskowa - idealnie!
Na Wielkanoc, na niedzielę i na zwyczajny dzień. 
Babka uniwersalna!


Przepis pochodzi z bloga Kabamaigi.






Składniki (na średniej wielkości babkę):

  • 300 g mąki pszennej 
  • 200 g cukru pudru 
  • cukier waniliowy (16 g)
  • 200 g masła
  • 4 jajka
  • 1 cytryna 
  • kilka łyżek mleka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • pół szklanki cukru pudru (na lukier)



Cytrynę dokładnie wyszorować/sparzyć. Zetrzeć skórkę. 
Białka jajek ubić na sztywno (ze szczyptą soli). Żółtka ubić z masłem i cukrami na puszystą masę. Dodać sok z wyciśnięty z 2/3 cytryny z dodatkiem mleka (łącznie płynu ma być 100 ml) oraz mąkę i proszek do pieczenia, a także startą z całej cytryny skórkę. Na koniec dodać białka (wymieszać łyżką). Ciasto przelać do formy natłuszczonej i wysypanej bułką tartą lub kaszą manną.
Piec w 190 stopniach około godziny (przy cienkich formach teflonowych wystarczy 40 minut). Przed wyjęciem sprawdzić patyczkiem czy jest upieczona.








Po upieczeniu lekko przestudzić w formie, a następnie wyjąć (najlepiej studzić na kratce). 
Z 1/3 cytryny wycisnąć sok i utrzeć z cukrem pudrem (około 0,5 szklanki). Polać ostudzoną babkę.

21 komentarzy:

  1. wygląda smakowicie z jeśli jest z cytryną to biorę w ciemno ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda puszyście i smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda bardzo smakowicie ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak wilgotna to ja biorę przepis w ciemno:) ....uwielbiamy takowe baby:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rozumiem, że smakowała :) Śliczna Ci wyszła.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna babeczka! Cytrynowe są extra :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Babka cytrynowa to klasyka w święta, jest smaczna i powinna gościć na każdym stole.

    OdpowiedzUsuń
  8. Aniu,
    pyszna!
    Jesteś ,kopalnią' babkowych przepisów.
    Smakuję.

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja babka cytrynowa właśnie się piecze! Mam nadzieję że będzie taka piękna jak na zdjęciu, no i smaczna :)) Babkę zabieramy ze sobą na wyjazdowe święta.

    Zdrowych, spokojnych Świąt Wielkanocnych
    wesołego Alleluja oraz mokrego Śmingusa-Dyngusa życzy Sylwia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Życzę wszystkim miłośnikom dobrej kuchni zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych.

    OdpowiedzUsuń
  11. C U D O W N A !!! Taka puszysta i mokra za razem i ten aromat-uwielbiam ją:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Własnie ją zrobiłam jest przepyszna . POLECAM

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja ogólnie nie przepadam za babkami, jednak twojej babce zaufałam i od świąt przygotowałam ją 3 razy i teraz piekę kolejny.. ja mam zboczenie do migdałów i przygotowuję ją w migdałowej wersji, ale cytrynową i pomarańczową też robiłam na podstawie twojego przepisu.. Jest cudowna!! Nie doczekała się fotografii bo tak szybko znikała.. Taka wilgotna, delikatna, aromatyczna i puszysta...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak Chwili - niezmiernie mi miło:) U nas ta babka była już też dwa razy od świąt:) Trzeba przyznać, że lekko uzależnia:)

      Usuń
  14. Babka jak ze sklepu, idealna na wielkanoc! :) san.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sandra - zgadzam się:) z małą różnicą - lepsza niż ze sklepu:)

      Usuń
  15. skoro polecasz tę najbardziej, to muszę koniecznie na te święta ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zimowa - ta babka ma już swoich zagorzałych fanów, więc polecam ją tym bardziej :)

      Usuń
  16. Wypróbuję na te święta, bo uwielbiam tą babke a z przepisu, z którego zawsze robię ciasto jest zawsze tak mega gęste że mikser nie daje rady się kręcić, po upieczeniu wychodzi dobre, ale w tym roku szukałam innych proporcji, także zanotwany przepis czeka do wykonania :) Buziaczki i wesołych świąt

    OdpowiedzUsuń
  17. Coś wspaniałego! Na pewno upiekę

    OdpowiedzUsuń
  18. Coś wspaniałego! Na pewno upiekę

    OdpowiedzUsuń