14:23

Miękkie pierniki na drożdżach



Miękkie pierniki z dodatkiem drożdży. 
Można je upiec dosłownie na ostatnią chwilę, ponieważ nie wymagają leżakowania. 
Z podanej porcji upiekłam 2 i pół blachy pierników (duża blacha na cały piekarnik). 
Dzieci ozdobiły je mleczną czekoladą i kolorowymi posypkami

Tu (klik) znajdziecie inne moje piernikowe propozycje. 
Mój ulubiony przepis to ten (klik).

Składniki:

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 25 g świeżych drożdży (ja dałam 5 g suchych i było ok)
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1 czubata łyżka miodu 
  • 3 kopiaste łyżeczki przyprawy do piernika 
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 50 g masła roztopionego i ostudzonego
  • 100 g czekolady oraz kolorowe posypki lub bakalie

Wszystkie składniki wymieszać ze sobą zagniatając sprężyste ciasto (jeżeli używacie drożdży świeżych to wymieszać je z łyżeczką cukru pudru i zaczekać aż się upłynnią). Najwygodniej wyrobić ciasto ciasto mikserem ze spiralnymi końcówkami. 
Jeżeli ciasto nie klei się wystarczająco to dodać troszkę mleka (ja dodałam 3 łyżki). 
Ciasto rozwałkować na placek ok 5 mm i wykrawać kształty. Piec 10-12 minut w 180 stopniach. Piekłam drobne kształty i wystarczyło 10 minut. 
Upieczone i ostudzone pierniki udekorować w dowolny sposób (oczywiście można również lukrem). Przechowywać w zamkniętym pojemniku. 


Inspirowałam się przepisem z bloga Domowe Wypieki.

Przepis dodaję do 9-ego Festiwalu Pierniczków.


2 komentarze:

  1. Anuś takich drożdżowych to jeszcze nie piekłam, ale nic straconego:).
    Kochana zdrowych i wesolych Świąt Wam życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie,że u Ciebie one mięciutkie wyszły, bo u mnie jak wiesz nie bardzo ;).
    No,ale następnym razem zrobię tak jak Ty i zdecydowanie krócej będę je piekła. Uściski Aniu :*

    OdpowiedzUsuń