18:44

Sernik z brzoskwiniami i bezą


Serników nigdy dość, więc upiekłam kolejny :)
Ku uciesze rodziny i znajomych. 
Sernik wyszedł bardzo delikatny i nie za słodki mimo obecności bezy. 
Spód wykonałam przy użyciu herbatników pełnoziarnistych, ale ich nie polecam - zdecydowanie lepiej sprawdzają się tu herbatniki tradycyjne albo kakaowe. 
Do przygotowania tego sernika można użyć zamrożonych wcześniej białek.

Składniki masy serowej (blacha 33 cm 23 cm):

  • 1 kg mielonego twarogu
  • 4 jajka
  • 100 g masła
  • 3 łyżki budyniu waniliowego (lekko kopiaste)
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 cukier waniliowy (16 g)
Całe jajka ubić z cukrem na puszystą masę, dodać miękkie masło i ser oraz budyń (proszek). Całość wymieszać mikserem. 


Beza:
  • 5 białek
  • 3/4 szklanki cukru
Białka ubić na sztywno z dodatkiem cukru. 

Spód
  • 200 g herbatników
  • 100 g masła
Herbatniki zmiksować z masłem. 

Dodatkowo:
  • 6 połówek brzoskwiń z puszki
Brzoskwinie odsączyć i pokroić w niezbyt drobną kostkę. 

Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Wsypać herbatniki z masłem i lekko je ubić np. przy pomocy denka od szklanki. Wylać masę serową. Po wierzchu rozsypać pokrojone brzoskwinie i rozłożyć pianę z białek (ja wyciskałam ze szprycy). 


Piec około 45 minut w 180 stopniach. 



2 komentarze:

  1. Taki sernik z brzoskwiniami na herbatnikach to dla mnie nowośc, u nas zawsze na kruchym cieście ... a tu szybciej i na pewno tak samo pysznie:) buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały serniczek Aniu! Uwielbiam serniki i chetnie je piekę, bo mam w domu prawdziwego łasucha sernikowego ;)
    hihi :)
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń