17:26

Tort lalka Barbie

Na czwarte urodziny Ewa zamówiła tort Barbie - otrzymałam wytyczne, że lalka ma mieć ciemne włosy, białą i błyszczącą suknię, a środek ma być czekoladowy ze śmietankowa masą. Błyszcząca co prawda za bardzo nie jest, ale perełki w pełni zastąpiły blask i solenizantka z efektu była zadowolona, a to najważniejsze. 

Składniki biszkoptu: 

  • 10 jajek
  • 1 szklanka mąki pszennej tortowej
  • 1/3 szklanki ciemnego kakao
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1/3 szklanki mąki ziemniaczanej
  • poncz - przegotowana woda (1/2 szklanki) z sokiem z cytryny (2-3 łyżki)

Białka ubić z cukrem na sztywno. Przy pomocy łyżki połączyć z żółtkami, przesianą mąką i kakao. Przelać do blaszek. Biszkopt upiekłam w stalowej miseczce, wysmarowanej masłem (góra sukienki) oraz tortownicy, z dnem wyłożonym papierem (23 cm), a także kokilce (wysmarowanej masłem) - z niego powstał dodatkowy malutki torcik. Piec około 30 minut w 200 stopniach. Po upieczeniu biszkoptami rzucić (patrz film). Ostudzone biszkopty przeciąć na warstwy i uformować kształt dołu sukni.  W środku wydrążyć otwór na umieszczenie lalki (użyłam kartonowej rolki po foli spożywczej) Pozostawić ścinki biszkoptu (przydadzą się).

Składniki masy:
  • 400 ml śmietany 30%
  • 250 g serka mascarpone
  • cukier puder do smaku
  • 3 łyżki żelatyny (rozpuszczonej w kilku łyżkach wrzątku i ostudzonej)

Śmietanę ubić na sztywno. Dodać mascarpone i żelatynę. Dosłodzić do smaku i wstawić na chwilę do lodówki. 
Blaty biszkoptu nasączać ponczem i smarować tężejącą masą śmietanową. Po uformowaniu całości, okruszkami biszkoptu zalepić miejsca, gdzie widać masę śmietanową (żeby nie stykała się bezpośrednio z lukrem). Biszkopt wstawić do lodówki. 

Żeby masa nie odklejała się od biszkoptu najlepiej posmarować go masa maślaną (patrz tutaj).

Dekoracja tortu:
  • biała masa cukrowa (fondant) (około 450 g)
  • barwnik w żelu
  • cukrowe perełki
W otworze w biszkopcie umieścić lalkę (nogi owinąć folią spożywczą). Rozwałkować masę cukrową (część można zabarwić kilkoma kroplami barwnika) i uformować sukienkę (osobno gorset, osobno dół sukni). Ozdobić cukrowymi perełkami.

Biszkopt z kokilki przeciąć na pół i przełożyć masą oraz ozdobić w dowolny sposób - posłuży za torcik do wbicia świeczek.

Tort przechowywać w lodówce. Krojenie tortu rozpocząć od odcięcia części gorsetu, a następnie dół sukni kroić jak tradycyjny tort. 

8 komentarzy:

  1. Ta laleczka na pierwszym zdjęciu naprawdę jest apetyczna. Na początku zastanawiałem się czy ona też jest z tortu, czy nie :)

    Dopiero później doczytałem, że to lalka. Pomysł naprawdę oryginalny a na małym dziecku musiał zrobić ogromne wrażenie. Gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wędliny z Dębiny - lalek barbie jeszcze się nie nauczyłam robić :) jak widać wszystko przede mną :)

      Usuń
  2. niesamowity efekt, jestem pod wrażeniem!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny tort ! naprawdę ! Sylwia

    OdpowiedzUsuń