10:13

Tort z kaczuszkami

tort, lukier plastyczny

Kiedy Hania obwieściła, że najbardziej na świecie chciałaby na urodziny tort z kaczuszkami, od razu pomyślałam, że kupię gotowe figurki i ustawię na torcie. Przejrzałam kilka ofert w sklepach internetowych i jakoś mnie nie zachwyciły, więc pomyślałam, że chyba "nie święci garnki (kaczki) lepią" i ja też powinnam dać radę. 
Efekt przerósł moje najśmielsze oczekiwania. Świetnie się bawiłam przygotowując ten tort. Lepienie figurek bardzo mnie wciągnęło. Tort spodobał się Hani i gościom, a co najważniejsze smakował chyba wszystkim. 


Składniki biszkopt (26 cm):

  • 5 jajek
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2/3 szklanki mąki tortowej
  • 1/3 szklanki mąki ziemniaczanej
Białka ubić z cukrem na sztywno. Zmniejszyć obroty miksera i dodać żółtka. Wyłączyć mikser i przy pomocy łyżki delikatnie wmieszać przesiane mąki. Ciasto przelać do formy wyłożonej papierem do pieczenia (wykładam tylko dno) i wstawić do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni. Piec 25 minut. 
Po wyjęciu biszkoptu z piekarnika upuścić ciasto (w formie) z wysokości ok. 50 cm - co zapobiegnie opadaniu i sprawi, że biszkopt będzie prosty. 

Masa:
  • 400 ml śmietany 30%
  • 1 galaretka truskawkowa rozpuszczona w 1/2 szklanki wrzątku
  • truskawki (około 300 g)
  • poncz: 2/3 szklanki przegotowanej wody + sok z połowy cytryny
Truskawki umyć i odszypułkować. Pokroić na małe kawałki. 
Galaretkę ostudzić - powinna być dokładnie rozmieszana, żeby nie było grudek. 
Śmietanę ubić na sztywno i wymieszać z ostudzoną galaretką. Masę wstawić na chwilę do lodówki żeby stężała. 
Przykryć drugim blatem i czynność powtórzyć wykorzystując pozostałą masę i truskawki. Ostatni blat również nasączyć - przy składaniu tortu pamiętajcie żeby spód biszkoptu przeznaczyć na wierzch tortu - dzięki temu będzie idealnie prosty. 

Tort w przekroju - jak widać ozdoby z wierzchu zniknęły za sprawą dzieci w pierwszej kolejności :)


Masa maślana:
  • 120 g masła
  • 1 i 1/4 szklanki cukru pudru
  • 1 i 1/2 łyżki mleka
Przy pomocy miksera utrzeć masło z cukrem pudrem i mlekiem na puszystą masę. Masą maślaną posmarować cały tort z wierzchu oraz po bokach - jest to niezbędne do tego, aby lukier plastyczny się nie odklejał. 

Ozdabianie tortu:

Do wykonania ozdób użyłam gotowych lukrów plastycznych. 
Na obłożnie tortu niebieską warstwą (biszkopt o średnicy 26 cm) zużyłam ok. 300 g masy. Starałam się, aby warstwa była jak najcieńsza. 
Kaczuszki, listki, muszelki i kwiatki ulepiłam dwa dni wcześniej i przechowywałam w zamkniętym pojemniku. 
Ozdoby przymocowałam smarując je małą ilością przegotowanej wody. 
Płatki kwiatków układałam w kieliszku do jajek (kładłam je "na zakładkę") i odczekiwałam ok. 30 minut aż zastygną. Na środku ułożyłam pomarańczowe kuleczki. 
Do wycięcia listków użyłam małego radełka (do wycinania ciasta). Muszelki uformowałam wykorzystując zabawki dzieci :)








2 komentarze: