14:31

Wątróbka z cebulą i jabłkiem


Zapraszam Was do obejrzenia kolejnego filmiku z cyklu Bajeczne smaki. Tym razem przeciągam Olę na stronę...wątróbkożerców:)
Czy mi się to udało? Sami zobaczcie:)
W każdym razie ja wątróbkę darzę wielkim uczuciem i dosyć często gości ona na naszym stole. 
Wątróbka z cebulą i jabłkiem to mój ulubiony sposób podania. Szybko, prosto i smacznie:) Zachęcam Was do spróbowania. 

Po inne przepisy z wątróbką zapraszam Was tutaj (KLIK)

Składniki:

  • 300 g wątróbki drobiowej
  • 2 jabłka (słodkie lub lekko kwaśne)
  • 2 cebule
  • sól
  • pieprz
  • majeranek
  • oliwa do smażenia
  • mąka do obtoczenia wątróbki
Wątróbkę opłukać, odsączyć z wody i oczyścić z ewentualnych żyłek itp. Pokroić na duże kawałki. Obtoczyć w mące i smażyć na oliwie z obu stron, aż się lekko zarumieni. Nie solić przed i podczas smażenia. Posolić dopiero po zdjęciu z patelni. Jabłka obrać i wydrążyć gniazda nasienne, a następnie pokroić w plastry o grubości około 5 mm. Plasterki jabłek usmażyć na oliwie z obu stron i odłożyć. W tym samym naczyniu (i na tym samym tłuszczu, wzbogaconym o sok z jabłek) poddusić cebulę pokrojoną plasterki. Cebulę posolić, dodać pieprz i szczyptę majeranku. Ciepłą wątróbkę ułożyć na talerzu, nakryć plasterkami jabłek oraz krążkami cebuli. 



6 komentarzy:

  1. Ja bardzo lubię - robię czasem w wersji z porem, też pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Często robiła taką wątróbkę moja mama, ja robię tylko z cebulką
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Avlina - to polecam dodanie jabłka, naprawdę wzbogaca potrawę

      Usuń
  3. Daj pod koniec łyżkę dobrego gatunkowo aceto balsamico :-) Wtedy nie poznasz własnego dania :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja Kawiarenka - robię też z sosem sojowym:), Spróbuję z balsamico

      Usuń