09:12

Zupa z roszponki


Pomału wychodzę z okropnego choróbska. Na okres rekonwalescencji poprosiłam męża o nabycie dużej ilości warzyw i koniecznie szpinaku. Szpinak nabył i świeży i mrożony, ale dorzucił też roszponkę. Do tej pory jadaliśmy ją w sałatkach, ale po sukcesie zupy z rukoli postanowiłam ugotować roszponkową zupę.
Wyszła przepyszna. Gęsta i kremowa za sprawą dodatku ziemniaków i lekko orzechowa w smaku dzięki roszponce. Smakowała nam naprawdę bardzo. 
A w przygotowaniu dziecinnie prosta. W sam raz na powrót do zdrowia. 

Składniki:

  • 125 g roszponki 
  • 3 duże ziemniaki
  • 1 mała cebula
  • 3 łyżki oliwy
  • sól, pieprz do smaku
  • śmietana 12% do podania
Pokrojoną w niezbyt drobną kostkę cebulę zeszklić na oliwie. Dodać ziemniaki pokrojone w kostkę i zalać wodą. Gotować do uzyskania miękkości przez ziemniaki. Dodać listki roszponki (bez korzonków) i gotować pod przykryciem 2 minuty. Całość zmiksować i doprawić do smaku solą i pieprzem. Podawać z kleksem śmietany. 


11 komentarzy:

  1. Nie słyszałam nigdy wcześniej o zupie z roszponki. Ciekawy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olka - bo raczej się ją używa do sałatek, ale widziałam też chyba na pizzy:)

      Usuń
  2. Pyszna i optymistyczna zupka ! Cieszę się, ze już sie lepiej czujesz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grazyna - pierwsze co mi się udało ugotować, więc bardzo optymistyczna:)

      Usuń
  3. Uwielbiam roszponkę, ale nawet nie wiedziałam, że można z niej zrobić zupę! :)
    Zdrówka życzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Evitaa - ja do wczoraj też nie wiedziałam:)

      Usuń
  4. cudowna i rzeczywiście prosta, na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyznania-kulinarne - polecam:)

      Usuń
    2. Uwielbiam roszponkę za jej cudowny orzechowy smak, u nas jednak bardzo cięzko ją kupić .... ciekawa jak smakuje zupa:) Jak widzę Córeczce smakuje:) buziaki

      Usuń
  5. Smakowita zupka. :)
    A w ogóle to aż przyjemnie się patrzy na dziecko jedzące zieloną zupę.:) Mój by nie zjadł. :(
    Lubi zupy,ale nie wszystkie.
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majana - Ewa zjadła, ale Olek już nie ruszył. Równowaga w przyrodzie zachowana:)

      Usuń