19:52

Schab duszony z marchewką

Schab duszony z marchewką to propozycja na smaczny i nie ciężki obiad. 
Nie jestem wielka miłośniczką kotletów schabowych (choć od czasu do czasu i ja się skuszę), więc taka wersja schabu bardzo mi odpowiada, a i rodzina zajada ze smakiem. 

Składniki (porcja na 4 osoby):

  • 4 grube plastry schabu
  • 2 średnie marchewki
  • 1 cebula (lub biała część pora)
  • papryka suszona 
  • liść laurowy
  • pieprz
  • sól
  • majeranek
  • 3 łyżki oliwy
W rondlu lub głębokiej patelni (ważne żeby naczynie miało pokrywkę) zeszklić cebulę pokrojoną w piórka. Cebulę zdjąć i ułożyć plastry schabu. Podsmażyć je z obu stron - nie długo, ale dobrze żeby się lekko zrumieniły. Zalać je wodą (powinna zakryć mięso). Dodać zeszkloną cebulę, liść laurowy, sól, paprykę i majeranek. Naczynie przykryć i całość dusić na małym ogniu przez ok. 30 minut. Dodać pokrojoną w kostkę marchewkę (jeżeli zachodzi taka potrzeba to dodać trochę wody) i gotować aż marchewka zmięknie. Na koniec doprawić do smaku pieprzem i ewentualnie solą. Można podawać z kaszą lub ziemniakami. 

6 komentarzy:

  1. Mam marchewkową traumę z dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu też lubię tak przyrządzane mięsko ... choć i schabowe uwielbiam (choć chyba te z piersi kurczaka bardziej):) Pozdrowionka ślemy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jola - ja to schabowe lubię za smak, ale mój żołądek średnio znosi smażoną panierkę :)

      Usuń
  3. Fajnie zrobione mięsko, muszę kiedyś spróbować takiego duszonego schabiku.
    Ściskam :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno nie jadłam duszonego mięsa. Chyba pora zrobić :)

    OdpowiedzUsuń