14:07

Co? Jak? Narysować.

Kiedy myślę lub zabieram się za rysowanie postaci (niestety poskąpiono mi talentu :)), więc rysowanie ograniczam tylko do zabaw z dziećmi), to wracają do mnie słowa pani od plastyki, bodajże z 4 klasy szkoły podstawowej odnośnie wielkości głowy względem reszty. 
Od kiedy wytłumaczyła nam jak to jest z tymi proporcjami, moje postaci wyglądały dużo lepiej. 
Bo z rysunkiem jest tak jak z gotowaniem. 
Na początku trzeba poznać podstawowe zasady i mieć dobry przepis, reszta idzie już wtedy dużo łatwiej i okazuje się, że nie taki diabeł straszny...

Dlatego kiedy Olek zaczął wieczorami rysować w notatniku różne (moim zdaniem całkiem nieźle wyglądające) rzeczy, postanowiłam go wspomóc. 
Bardzo pomocna w tym temacie okazała się książka E.G. Lutz'a "Co? Jak? Narysować."
Książka była debiutem autora i ukazała się w 1913 roku (ponoć autor zainspirował samego Walta Disneya do zainteresowania się animacją), ale oczywiście nic a nic nie straciła na aktualności. 
Książka zawiera przyspieszony kurs rysunku - krok po kroku pokazuje kolejność poszczególnych pociągnięć. Składa się z kilku zdaniowego wstępu i wyłącznie instrukcji rysunkowych.



Prawda, że rysowanie świnki nigdy nie wydawało się aż tak proste?

Jak już na wstępie zauważyłam nie posiadam talentu, ale nawet ja z takimi instrukcjami daję radę. 
A co dopiero dziecko, które ciągnie w kierunku rysowania. 
Olkowi książka bardzo się spodobała - do kompletu zakupić można również szkicownik (cieńszy i lżejszy - można go zabierać ze sobą do szkoły czy na wycieczkę i w wolnych chwilach rysować - w nim oprócz instrukcji, znajdują się również wolne kartki do rysowania)


Myślę, że obie te pozycje (w zestawie lub osobno) mogą być świetnym upominkiem nie tylko dla dzieci, ale również dla dorosłych - podczas rysowania można się przecież świetnie zrelaksować :)




6 komentarzy:

  1. super, ja tylko slonce , chmurki i domek potrafie narysowac ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krzywa kromeczka - to już zawsze coś :) Ale za to potrafisz gotować :)

      Usuń
  2. Jaka fajna ta książka!Genialna pomoc przy rysowaniu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi niestety też Bozia poskąpiła talentu ... a z ludźmi to zawsze mam problem:) ... fajna ta ksiązeczka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jola - nigdy nie jest za późno, żeby poćwiczyć ;)

      Usuń