07:56

Szybkie bułeczki śniadaniowe

szybkie bułeczki, domowe pieczywo
To są bardzo szybkie bułeczki śniadaniowe, które przygotować można w 45 minut. 
Bułeczki celowo mocniej nacięłam, żeby wyglądem przypominały korony - były bowiem przeznaczone na "królewskie śniadanie". Najlepsze są zaraz po upieczeniu, ale świeżość zachowują również na następny dzień. 

Składniki (12 sztuk):

  • 3 szklanki mąki pszennej (użyłam T650, szklanka 250 ml)
  • 30 g świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1 szklanka mleka
  • 1 łyżka oliwy +oliwa do smarowania bułeczek po wierzchu
domowe bułki





Mleko lekko podgrzać. Pół szklanki mleka wymieszać z drożdżami i cukrem. Do miski wsypać mąkę, dodać oliwę i sól oraz wlać rozczyn z drożdży (dobrze jest jeśli wyraźnie widać, że drożdże zaczęły już pracować, czyli mieszanina w szklance zaczęła zwiększać objętość). Dodać pozostałe mleko i wyrobić ciasto (ja używam miksera ze spiralnymi końcówkami, ale można też ręcznie). Wyrobione ciasto (nie powinno się kleić, w razie czego dodać odrobinę mąki) przełożyć na blat i podzielić na 12 części. 
ekspresowe bułki







Z każdej uformować okrągłą bułeczkę (można ręce lekko zwilżyć oliwą). 
Bułeczki ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Odstawić na 20 minut - najlepiej w ciepłe miejsce. Po upływie tego czasu bułeczki naciąć (jest to tylko propozycja - można pozostawić kulki) i posmarować po wierzchu oliwą (przy pomocy pędzelka). Piec w 200 stopniach ok. 15 minut - do zrumienienia się bułeczek. 


32 komentarze:

  1. WOw..toz to naprawde bulki na krolewskie sniadanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożena - :) smakiem też pasują do królewskiego stołu:)

      Usuń
  2. no kochana, śniadanko z takimi bułeczkami to musi być to. Heh kiedy mi się zachce domowych wypieków? Może wiesz?

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne bułeczki i mają rożki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super i faktycznie błyskawiczne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne dzięki tymże wlaśnie głębszym nacięciom:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Są pyszne - wypróbowałam, dziękuję za świetny przepis!
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie wskoczyly do mojego piekarnika. Posmarowałam je jajkiem i posypałam sezamem i czarnuszką.Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. może są i dobre ale strasznie twarde spody mi wyszły choć piekły się 15min i były tylko trochę przyrumienione.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z opisu wnioskuję, że były pieczone w piekarniku gazowym, albo grzane tylko od spodu w elektrycznym. (?) U mnie pieką się w elektrycznym z ogrzewaniem góra-dół. To może być przyczyną.

      Usuń
  9. Właśnie są w piekarniku:) Jak to wyszło z braku chleba w Święta:P Mam nadzieję, że wyjdą, bo robię na suchych drożdżach...

    OdpowiedzUsuń
  10. Bułki zrobiłam na kolację. Robiło się je rzeczywiście szybko i wyszły pyszne! Jak zwykle przy samej pszennej zmodyfikowałam trochę skład mąki - zastąpiłam jej część orkiszową razową i żytnią chlebową. Rewelacyjny przepis! Dziękuję za inspirację! :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zobaczymy co wyjdzie z piekarnika ;) póki co szybciutko się robiło i myślę, że będą smaczne...

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepraszam za slowo ale wyszły zajebiste

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy masz jakiś pomysł jak zrobić takie bułeczki w wersji bezglutenowej?
    Nie chcę używać gotowych mieszanek mąk, bo są strasznie naszpikowane chemią. Jakiej więc mąki użyć? Przy pieczeniu ciast doskonale sprawdziła mi się mieszanka 1/3 mąki kukurydzianej, 1/3 ryżowej i 1/3 ziemniaczanej. Może spróbuję?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam doświadczenia z pieczywem bezglutenowym. Próbowałam kiedyś upiec bułki kukurydziane, ale nie nazwałabym tego sukcesem. Jeżeli takie proporcje sprawdzają się w ciastach to przy nich bym pozostała.

      Usuń
  14. Właśnie wyrastają na kolację, bo zabrakło nam pieczywa pod wieczór w niedzielę. Po wieczerzy damy znać :)

    OdpowiedzUsuń
  15. A z mąką orkiszową mogą być ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie decydowałabym się na sam orkisz. Może w proporcjach pół na pół z pszenną.

      Usuń
  16. Bułeczki smakowały wszystkim domownikom! Zrobiłam z mąki pszennej i zytniej w proporcji 1:1.
    Dziękuję za przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Te bułeczki są cudowne i dziś znów goszczą na moim stole. Pizzę robię też z tego przepisu.

    pozdrawiam
    Angelika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, faktycznie to ciasto jest też dobre na pizzę :)

      Usuń
    2. Tez pizzę robię z tego przepisu. Bułeczki pyszne. Ja dodaję zamiast zwykłej oliwy - oliwę smakową którą również robię sama.pozdrawiam

      Usuń
  18. Te bułeczki są cudowne i na stałe w moim menu. Pizza wg tego samego przepisu równie fantastyczna.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wyszły super Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń