środa, 30 maja 2012

Pulpeciki w sosie pomidorowym z makaronem

Kolejna propozycja w sam raz dla najmłodszych. Moje dzieci zajadają się tym daniem, ale nie gardzą nim również dorośli:)
Pulpeciki są bardzo wyraźne w smaku - zioła i czosnek to to co tygryski lubią najbardziej. A jeśli całość dodać do ukochanego makaronu to wychodzi danie idealne:)




Składniki (na 4 osobową rodzinę):

  • 500 g mięsa mielonego (u mnie wieprzowo-wołowe)
  • 1 ząbek czosnku
  • szczypta majeranku
  • szczypta oregano
  • liść laurowy
  • sól, cukier
  • pieprz czarny
  • 5-6 łyżek kaszy manny (płaskich)
  • 1 jajko
  • 500 ml przecieru pomidorowego
  • 100 ml śmietany 12% 
  • ulubiony makaron
  • opcjonalnie parmezan
Mięso mielone wymieszać z jajkiem, kaszą manną oraz przyprawami i czosnkiem przeciśniętym przez praskę. Uformować małe kulki (najlepiej rękami zwilżonymi wodą). W garnku zagotować około 1 litra wody. Pulpeciki wrzucać do wrzątku (woda nie powinna mocno wrzeć) i gotować z dodatkiem soli oraz liści laurowego. Po 15 minutach odlać połowę wody i wlać przecier pomidorowy. Gotować jeszcze około 15 minut. Sos doprawić do smaku. Na koniec zabielić śmietaną. Podawać z ulubionym makaronem, posypany parmezanem. Smak pulpecików można również wzbogacić dodając do mięsa (surowego) 2 łyżki parmezanu. 





Jak widać na załączonych fotografiach makaron z pulpecikami bardzo sprzyja treningowi samodzielności:)





A makaron Ewa uwielbia!!!:)










Z przepisem dołączam do akcji na blogu Pasta i Basta.




13 komentarzy:

  1. Pycha ! Mina Ewy mówi o wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grażyna - a ile ona tego zjadła:) Makaronu to pochłania olbrzymie ilości:)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Slyvvia - ja też:) i to baaardzo:)

      Usuń
  3. Ewie bardzo...do twarzy z tym makaronem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zemifroczka - sos miała również na innych częściach ciała:)

      Usuń
  4. Muszę je spróbować w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OLAndia - z pewnością Twojej córeczce również posmakują:)

      Usuń
  5. Aniu uwielbiam takie pulpeciki z makaronem, mogłabym ej jeść codziennie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jola - nie dziwię się, bo są przepyszne:)

      Usuń
  6. Na początku,chcę podziękować autorce,za prowadzenie tego bloga kulinarnego.Tym bardziej cenne sa przepisy,kiedy sa one dla dzieci.Mam w domu 1,5 roczniaka z ogromnym apetytem i staram sie urozmaicać mu posiłki,sama przy tym korzystam ,bo uczcę sie gotować nowych rzeczy :).Tak ,tak uczę się i coraz bardziej sprawia mi to przyjemnośc,szczególnie kiedy dziecko zajada wszystko z talerze.Pomału zaczyna mi się tworzyć lista przysmaków dziecinnych :),które lubi.
    Wiem,że mamy często maluchom robią własnie takie pulpeciki w sosie,jednak ja miałam ,,uraz,, do nich,a to dla tegi,że kiedych zachciało nam się zrobic takie z mięsa wołowego do sosu spagetti .I wyszły dziwne.Kupilismy gotowe kulki wołowe,doprawione z cebulką,nie jakies naszpikowane chemią,ale swieże,i pisało aby je zapiec a potem połaczyc z sosem pomidorowym.Niestety danie to nie było smaczne dla nikogo.Ja w ogóle nie przepadam za wołowiną,dla mnie mięso mielone wołowe jest ,,trotowate,,.
    Ale się rozpisałam.A teraz do sedna.
    Jako ,że przejadły nam sie kurczaki i sezonowe placuszki z owocami na 100 sposobów chciałam zrobic coś z mięsa mielonego wieprzowego :).I tak oto wyszukiwarka pokierowała mnie na ten wspaniały blog :),do tego przepisu.Już wczesniej ,,tu bywałam,, i znalazłam wiele ciekawych inspiracji :D.Dziś na obiad zapodam ów pulpeciki,jedyne co zrobiłam ,,inaczej,, to sos,bo wspomogłam się słoiczkowym,bez konserwantów z dodatkowym czosnkiem :) ale nie sądze aby był gorszy w smaku niz Pani autorki.Obiad zrobiony,czeka na podanie,az dziecko skończy drzemkę :).Muszę przyznać,że własnie ,,takiego smaku,, oczekiwałam od mięska i sosu :),i zdecydowanie na stałe pulpeciki wchodza do dziecinnego menu :).Połowę ugotowanych pulpecików zamroziłam,aby były na obiad dla dziecka za kilka dni,zresztą wyszło mi ich 40 sztuk wielkosci orzecha włoskiego :).Dziekuję za przepis,i życze kolejnych wspaniałych przepisów,ż których my mamy będziemy mogły korzystać .Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niezmiernie miło mi czytać ten komentarz:) W takich chwilach czuję, że to co robię ma sens i jest dla kogoś przydatne! Jeśli chodzi o mięso wołowe to mam podobne doświadczenia. Czasem robimy z niego sos do spaghetti, ale na pulpeciki kompletnie się nie nadaje:) Polecam jeszcze mięso z indyka. Przy okazji bardzo dziękuję za przypomnienie tego dania:) Zrobię mojej rodzinie w następnym tygodniu:) Serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  7. To ja dziękuję :) i zapewniam,że zawsze po wypróbowaniu przepisu z Pani bloga , opiszę swoje ,,wrażenia,, :)).Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

O mnie

Moje zdjęcie
Dlaczego Bajkorada? Ponieważ doradzam jak gotować proste posiłki dla całej rodziny, (trójki dzieci) a w wolnych chwilach piszę bajki.

Szukaj po haśle

agrest ajvar akcje konkursowe amarantus ananas anchois awokado babeczki babka Bajeczna Fabryka bajgle BAJKI bakalie bakłażan banan banany bazylia beza bezglutenowe białka bigos biszkopt bita śmietana boczek borówki botwinka Boże Narodzenie bób brokuł brownie brukselka brzoskwinie budyń bulion bułka buraki cake pops cebula chałka chałwa chipsy chleb chrusty ciasta ciasteczka na 10 rączek ciastka ciastka drożdżowe ciastka Olka ciasto ciasto bezglutenowe ciasto czekoladowe ciasto drożdżowe ciasto francuskie ciasto parzone ciasto ucierane ciasto z oliwą ciasto z owocami ciecierzyca coolomat cukinia curry cydr cynamon cytryna czarna rzepa czekolada czereśnie czosnek daktyle danie jednogarnkowe deser dla rodziców do pieczywa drożdże dynia dżem eklery fasola faworki fenkuł figi Filmy flaki galaretka garnek rzymski gęś gnocchi gofry gołąbki groch groszek gruszki grzyby humor imbir indyk inne jabłka jagody jagodzianki jajka jajko jarmuż jogurt kaczka kajmak kakao kalafior kalarepa kalmary kapary kapusta karkówka karmel Karnawał kasza kasza gryczana kasza jaglana kasza jęczmienna kasza manna kasztany kawa keks kiełbasa kisiel kiszona kapusta kluski kminek knedle knish kokos koperek kopytka kotlety krokiety królik kruche ciasto kruszonka kuchnie świata kukurydza kurczak kurczak wędzony kurki kurkuma lazania leczo lody lukier łosoś majonez mak makaron makowiec makrela maliny mandarynki mango marcepan marchewka masa budyniowa masa czekoladowa masa jagodowa masa kajmakowa masa serowa masa śmietanowa masa truskawkowa masa z pianek marshmallow mascarpone masło orzechowe maślanka mazurek mąka gryczana mąka kasztanowa mąka kukurydziana mąka orkiszowa mąka razowa mąka żytnia mięso mielone mięta migdały miód mleko mleko kokosowe mleko skondensowane mleko w proszku młoda kapusta moje dzieci morele mozzarella mrożonki muffinki murzynek musli na parze nagrody i wyróżnienia naleśniki natka pietruszki nektarynki nutella obiad obiad na słodko ogórek ogórek kiszony ogórki Olek recenzuje oliwa oliwki omlet oponki orzechy oscypek otręby owoce morza pancakes panierowane papryka parmezan pascha pasta pasztet pączki pesto pęczak pieczarki pieczywo pierniki pierogi pistacje pizza placki placuszki płatki jęczmienne płatki owsiane podroby podróże polewa czekoladowa POLITYKA PLIKÓW COOKIES pomarańcza pomidory pomidory suszone por porzeczki przemyślenia matki-kulinarki przetwory przyjęcie dla dzieci ptysie pulpety rabarbar racuchy radicchio recenzje filmów recenzje filmów dla dzieci recenzje gier recenzje książek recenzje restauracji ricotta risotto rodzynki rogale rogaliki rolada roszponka rozmaryn rukola ryby ryż rzodkiewki sajgonki sałata sałatka sałatki samsa schab seler seler naciowy semolina ser ser feta ser kozi ser pleśniowy ser pleśniowy. serek homogenizowany serek topiony sernik sezam siemię lniane skorupki waflowe słonecznik soczewica soja sok sos beszamelowy sos czosnkowy sos pomidorowy sos sojowy sól strucla sucharki surimi surówka szafran szarlotka szczaw szczypiorek szparagi szpinak szybki obiad szynka śledź śliwki śmietana śniadanie tarta Tłusty Czwartek tofu topinambur torty trufle truskawki tuńczyk twaróg Viva la pasta wafle Walentynki wanilia warsztaty warzywa gotowane wątróbka Wielkanoc wieprzowina wino wiśnie wołowina z dżemem z owocami zakwas pszenny zakwas zytni zapiekanka zdrowie zielony groszek ziemniaki zrazy zupa zupy żelatyna żółtka żółty ser żurawina żurek

Prawa autorskie

Wszystkie teksty oraz zdjęcia potraw zamieszczane na blogu są wyłącznie mojego autorstwa. Osoby zainteresowane powielaniem, publikacją bądź innego rodzaju wykorzystaniem zamieszczanych tu treści proszę o kontakt pod adresem e-mailowym: a.cirin@wp.pl.