10:13

Ciasto z jabłkami

"Najłatwiejsze ciasto w świecie...tak, tak, tak";-)
Składniki:
  • 2 jabłka (dowolne - ja lubię wyłącznie słodkie i soczyste:))
  • 9 płaskich łyżek mąki pszennej
  • 4 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
  • 6 jajek
  • 10 łyżek cukru
  • 8 łyżek oleju/oliwy
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • cukier puder do posypania po wierzchu
Taki "łyżkowy" przepis otrzymałam kiedyś od babci:) Ciasto proste, szybkie do wykonania - niestety równie szybko znika:). Ostatnio "poszło" u nas w jeden wieczór. Proporcje na tortownicę o średnicy - 26 cm.
Białka przy pomocy miksera ubić z cukrem, dodać żółtka oraz olej  i 2 łyżki soku z cytryny a na koniec łyżką wymieszać z mąkami oraz proszkiem do pieczenia. Całość wylać na blaszkę wysmarowaną tłuszczem i na wierzchu poukładać pokrojone w drobne kawałki (plasterki z ćwiartek lub ósemek) jabłka. Piec około 35 minut w 180 stopniach. Po wystudzeniu posypać cukrem pudrem. Ciasto ma delikatny biszkoptowy posmak i doskonale komponuje się ze słodkimi jabłkami.
Wpis bierze udział w akcji: Sezon na jabłka

16 komentarzy:

  1. a najłatwiejsze często idzie w parze z najpyszniejszym

    OdpowiedzUsuń
  2. tzw. ciasto awaryjne dla niespodziewanych gości ;) Do kawuni? Pyszotka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Własnie takie jest:) A jak pachnie w domu kiedy goście wchodzą:)

    OdpowiedzUsuń
  4. O nie!od paru dni chodzi za mną szarlotka,a tu taka ładna i łatwa się pojawia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomagałam w znikaniu tego ciasta, więc potwierdzam, że było smakowite :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ooo wcoraj też pieklam ciasto z jabłkami, troche inne ale równie proste i smaczne !

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja już noszę sie z zamiarem upieczenia kolejnego ciasta/szarlotki:)

    OdpowiedzUsuń
  8. o jakie smakowite ciacho:) mniam...
    uwielbiam wszystkie ciasta z owocami i moglabym je robic i oczywiscie jesc chyba bez konca.

    OdpowiedzUsuń
  9. Prosty przepis, proste wykonanie...a przede wszystkim pyszne ciacho!

    OdpowiedzUsuń
  10. właśnie się upiekło:) pachnie fantastycznie! chyba za szybko otworzyłam piekarnik bo opadło:( mimo to musiałam spróbować już na ciepło i PYYYYCHOTA! Polecam wszystkim! Puszyste, delikatne, wspaniale...mąż wraca za 4 godziny z pracy i nie wiem czy zdąży skosztować ;/
    Aha mam pytanie: w przepisie jest 2 łyżki soku z cytryny, ale w opisie przygotowania nie ma. Nie dodałam do mojego ciasta, a kiedy powinnam? Mimo wszystko przepis super i na pewno na stałe zagości u mnie w domu. Dziękuję:)Malwi

    OdpowiedzUsuń
  11. Malwi - z reguły trochę opada;)Sok z cytryny należy dodać razem z żółtkami i olejem (dzięki za uwagę, już naniosłam w przepisie). Pozdrawiam i życzę smacznego.

    OdpowiedzUsuń
  12. Tak mi się jeszcze nasunęło a propos tego opadania, żeby po upieczeniu - tak jak to robię w przypadku biszkoptu rzucić pionowo blachą (z pół metra w dół) wtedy nie powinno opadać bo pęcherzyki powietrza sie usunie. Spróbuję następnym razem:)

    OdpowiedzUsuń
  13. hmmm z tym rzucaniem ciekawe;) spróbuję na pewno:) dziękuję za szybką odpowiedź:) pozdrawiam Malwi

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie się rozglądam za jakimś pysznym i szybkim ciachem z jabłuszkami :)

    OdpowiedzUsuń