19:26

Tort dwupiętrowy kapelusz

tort, kapelusz, lukier plastyczny


























Tort w kształcie kapelusza przygotowałam na przyjęcie urodzinowe Ewy, które odbyć się miało pod hasłem "moda i projektowanie"
Tort składa się z dwóch samodzielnych części (przed krojeniem rozkłada się go na dwa torty (pod małym tortem jest tekturowa podkładka). Dół to biszkopt kakaowy (przepis) z masą z serka mascarpone, śmietanki i białej czekolady. 
Góra biszkopt cynamonowy (przepis + pół łyżeczki cynamonu) przełożony masą chałwową. 
Różę wykonałam z lukru plastycznego. Płatki (kółka, które przy pomocy palców lekko powyginałam nadając im kształt płatków) sklejałam przy pomocy niewielkiej ilości wody. Całość wykończyłam przy pomocy koralików cukrowych i żelkowych "rubinów".

Masa z białej czekolady (biszkopt o średnicy 26 cm):

  • 400 ml śmietanki 30 %
  • 250 g serka mascarpone
  • 150 g białej czekolady (użyłam białej karmelowej)
Czekoladę rozpuścić (ustawiając metalową miskę na garnku z parującą wodą) i ostudzić. 
Schłodzoną śmietanę ubić na sztywno. Dalej ubijając dodać mascarpone. Zmniejszyć obroty miksera i dodać białą czekoladę. 

Masa chałwowa (biszkopt 18 cm):
  • 200 ml śmietanki 30%
  • 250 g serka mascarpone
  • 100 g chałwy waniliowej
  • 1 łyżka cukru pudru
Schłodzoną śmietankę ubić na sztywno. Dodać mascarpone. Zmniejszyć obroty miksera i dodać rozkruszoną chałwę i cukier puder. 

Jak zrobić tort z masą z lukru plastycznego (klik).

3 komentarze: