16:03

Łosoś pieczony z warzywami, pod beszamelem

łosoś, pieczony, warzywa, beszamel
Przyznaję, że łosoś nie jest moją ulubioną rybą, ale że rodzina uwielbia, to bywa w naszym menu dość często. 
W tym daniu jednak, nawet tacy jak ja, mogą się do łososia przekonać. 
Zapieczony z warzywami (w tym przypadku z brokułem i kalafiorem), pod kołderką z beszamelu i żółtego sera, traci swój intensywny aromat, a mięso jest delikatne i soczyste. 
Mi ta wersja bardzo smakowała, 
Łososia podałam z pieczonymi ziemniakami, które można maczać w sosie beszamelowo-serowym.  

Składniki (porcja na 5 osób):

  • 400 g łososia
  • 10 różyczek brokułu (u mnie mrożony Poltino)
  • 10 różyczek kalafiora (mrożony)
  • 75 g żółtego sera
  • beszamel (300 ml mleka, 3 łyżki mąki, 3 łyżki masła, sól, gałka muszkatołowa - najlepiej świeża, sól)


Przygotować beszamel (w garnku roztopić masło i wsypać mąkę, przez chwilę podsmażyć - cały czas mieszając i zalać mlekiem. Gotować na małym ogniu, często mieszając, a pod koniec doprawić do smaku solą i gałką muszkatołową). 



Kalafiora i brokuł ugotować al dente. Ostudzić i ułożyć w naczyniu do zapiekania. Po wierzchu posypać żółtym serem. Na serze ułożyć kawałki łososia (można je lekko posolić, ale jeśli dobrze doprawiliśmy beszamel to nie jest to konieczne). Całość zalać beszamelem. 



Wstawić do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni i piec 20-25 minut. 
Podawać np. z pieczonymi ziemniakami. 

Wpis powstał w ramach współpracy z marką Poltino

4 komentarze:

  1. Wygląda pysznie i prosto tak jak lubię, chociaż rzadko jemy ryby bo nikt nie ma na nie pomysłu. :) A ponoć ryby jednak warto jeść.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie to co lubię-zdrowo,smacznie i pięknie bo kolorowo:)Mega podobają mi się na zdjęciach te śliczne różyczki brokuła i kalafiora no i łosoś :D

    OdpowiedzUsuń