18:42

Młoda kapusta z rabarbarem i koperkiem


Uwielbiam młodą kapustę. 
Kiedy jedna z Czytelniczek podsunęła mi pomysł przygotowania jej z dodatkiem rabarbaru musiałam koniecznie wypróbować. 
Całkiem nieźle wyszło!
Zdecydowanie do powtórzenia, choć moja najbardziej ulubiona wersja to chyba jednak ta (klik), ale tym, którzy lubią nowe odkrycia, wersję z rabarbarem zdecydowanie polecam. 
Młoda kapusta zyskuje ciekawego kwaskowego posmaku. 

Składniki:
  • główka młodej kapusty
  • 3 małe łodygi rabarbaru
  • 4 łyżki oliwy
  • 2 łyżki siekanego koperku
  • sól
  • pieprz 
Kapustę posiekać. Do garnka wlać oliwę i wrzucić kapustę. Posolić i dusić od czasu do czasu mieszając. Lekko podlać wodą. Po ok. 20 minutach dodać pokrojony w plasterki rabarbar oraz koperek. Dusić pod przykryciem, aż kapusta zmięknie. Doprawić do smaku solą i pieprzem. 
Podawać jako samodzielne danie np. z pieczywem lub jako dodatek do drugiego dania. 

4 komentarze:

  1. Z rabarbarem nigdy nie jadłam, jestem ciekawa jak smakuje. :) Na pewno będzie dobra, bo w końcu wszystko co zawiera bardzo lubię. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow nie wpadłabym na takie połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaskoczyłaś mnie tym połączeniem Aniu .... ja niestety strułam się w tym roku mloda kapustą (musiala być bardzo mocno nawożona) i od tej pory jakoś nie mam na nią ochoty:( ... a szkoda, bo bardzo ją lubię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jola - to faktycznie niezbyt miłe skojarzenia masz teraz. Oby szybko minęło.

      Usuń