17:08

Spaghetti alla puttanesca


Z cyklu mąż czyta dziecku, a potem gotuje:) A było to tak, że o spaghetti alla puttanesca mąż przeczytał w książce dla dzieci podczas wieczornej lektury dla Olka. Jako, że makarony uwielbia zapytał co to i czy możemy to zjeść. Na to ja powiedziałam: możemy jak zrobisz. I zrobił:)
Pasta alla puttanesca (czyli makaron kurtyzany) jest daniem dla odważnych. Połączenie wyraźnych smaków czosnku, anchois, papryczki chili, oliwek, pomidorów i kaparów świetnie neutralizuje natka pietruszki. My danie to pochłonęliśmy z wielkim apetytem i polecamy zwłaszcza miłośnikom śródziemnomorskich smaków. 

Składniki (na 4 osoby):

  • makaron spaghetti (400 g)
  • 3-4 duże ząbki czosnku
  • 170 g czarnych oliwek (bez pestek) 
  • 2 łyżki kaparów
  • puszka anchois (30 g)
  • puszka krojonych pomidorów (300 g)
  • mała papryczka chili
  • oliwa 3-4 łyżki
  • siekana natka pietruszki (5 łyżek - 4 do sosu plus 1 do posypywania po wierzchu)

Na oliwie zeszklić posiekany czosnek. Dodać rozdrobnione fileciki anchois, a następnie oliwki pokrojone w plasterki i posiekaną papryczkę chili oraz kapary. Całość zalać pomidorami z puszki i dodać siekaną natkę (4 łyżki). Sos podgrzewać na małym ogniu przez 5 minut.

Ugotowany al dente makaron wymieszać z sosem. Podawać posypane natką pietruszki. Do dania proponuję zaopatrzyć się w białe, lekkie wino. Ja póki co nie mogę, ale czuję, że byłoby to boskie połączenie:)

17 komentarzy:

  1. Oj, makaron mogę jeść codziennie :) Ale nigdy nie jadłam anchios. Jak smakują?

    OdpowiedzUsuń
  2. Whiness - jak bardzo, bardzo słona ryba. Dlatego w przepisie nie ma już soli:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu,
    ta wersja spaghetti bardzo jest mi bliska.
    Pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też kilka potraw wykonałam z książki dla dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kruszynka - potrawa w książce była tylko wymieniona, ale była natchnieniem:)

      Usuń
  5. Uwielbiam ten smak. Mogłabym codziennie i bez umiaru jeść. Grtuluje " odwagi"

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapedna

    OdpowiedzUsuń
  6. przepis puttanescki w książce dla dzieci :) No, no Olek czyta fajne lektury :) Ale sądząc z przepisu musi smakować znakomicie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwona - przepisu nie było, bohaterowie książki jedli to właśnie spaghetti:)

      Usuń
  7. BARDZO SMAKOWICIE WYGLĄDA! POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  8. Wstyd się przyznać, ale jeszcze go nie jadłam. A mam ochotę od nie wiem jak dawno

    OdpowiedzUsuń
  9. to jeden z tych smaków, które ciężko się nudzą...

    OdpowiedzUsuń
  10. Mężczyzna zrobił? Cudnie! Bo to świetny makaron :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaka to ksiazke czytal Olek? Chyba jakas pikantna! Pozdrawiam, A.

    OdpowiedzUsuń