09:48

Kruche ciasteczka

Mój pierwszy wypiek po powrocie ze szpitala:). 
W ramach kampanii reklamowej kostki do pieczenia Kasia przygotowaliśmy (udział brała cała rodzina, nawet Hania w swojej mobilnej kołysce była przy nas:)) kruche ciasteczka. Nie miałam czasu na przeglądanie przepisów, więc skorzystaliśmy z przepisu zamieszczonego na opakowaniu i to był bardzo dobry pomysł! Ciasteczka wyszły rewelacyjnie kruche. Przygotowanie dziecinnie proste, a przy okazji dzieci mogły znowu poczuć, że mama jest już w domu:) Bo nie ma to jak domowe ciacha:) pieczone z mamą, a do tego filiżanka kakao z pianką przygotowana przez tatę:)

Składniki (na dwie duże blachy ciasteczek):

  • 1,75 szklanki mąki pszennej (320 g) plus mąka do podsypywania
  • 0,75 szklanki cukru pudru (100 g)
  • 200 g kostki do pieczenia Kasia lub masła
  • 1 jajko
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżka śmietany (12%)
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 cukier waniliowy
Cytrynę sparzyć wrzątkiem przed wyciskaniem
Przygotować wszystkie składniki ciasteczek. 
U nas okazało się, że wyciskanie cytryny jest bardzo, bardzo smacznym zajęciem:) 
Jak tu rozbić to jajko?
Wszystkie składniki wymieszać mikserem, a następnie przełożyć na stół posypany mąką i szybko zagnieść ciasto. 
Jak widać techniki wałkowania ciasta bywają różne:)
Ciasto rozwałkować na placek o grubości około 5 mm i wykrawać foremkami ciasteczka. 
Ciastka układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec około 13 minut w 180 stopniach. 
Smacznego!

Po ten i inne przepisy zapraszam Was na stronę Mojeciasto.pl

Artykuł komercyjny

29 komentarzy:

  1. Ciasteczka wyszły śliczne i na pewno bardzo smaczne, wypróbuje przepis w najbliższym czasie bo w okresie jesienno-zimowym uwielbiam piec ciasteczka,a potem zajadać je czytając książki:)Super dzieciaki pomagały:)widać,że miały niezłą frajdę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pucinka21 - życzymy smacznego i samych ciekawych lektur!:)

      Usuń
  2. Cudne foremki i mamusia w rewelacyjnej formie :)).
    Fajnie się Was ogląda!

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszne i chrupiace ciasteczka!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. kruche ciasteczka są taaakie dobre:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ania, cudna rodzinka kulinarna. Genialne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Topolka - fajne określenie "rodzinka kulinarna":) bardzo mi się spodobało:)

      Usuń
  6. Super pomocnicy i nawet Tatuś się zaangażował:)Podziwiam Sisu twój talent kulinarny i zacięcie, bo ja w kuchni najchętniej robię kawę a potem uciekam z niej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rybitek - mam wdzięcznych konsumentów, którzy zajadają moje wytwory i to mnie mobilizuje:)

      Usuń
  7. Super kulinarna rodzinka, aż miło popatrzeć na Was. Ciasteczka pyszne chyba każde dziecko uwielbia je:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Aniu, podziwiam Cię ! I wspaniałe masz wsparcie! Ciasteczka prześliczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grażyna - ja to się zaczynam zastanawiać czy ADHD nie mam. Wsparcie nieocenione:)

      Usuń
  9. Śliczne ciasteczka i wspaniała wspólna rodzinna praca:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie ma to jak rodzinne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię takie rodzinne pieczenie ...a Kasi używam na codzień:) pozdrawiam Kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jola - potem wszystko jeszcze lepiej smakuje jak się współuczestniczy w przygotowaniach:)

      Usuń
  12. czy to są foremki z ' dekoracja ciast' ? bo ja mam z tamtej gazetki takie same ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciastka są świetne. koleżanki już pytały mnie o przepis(^^^)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetnie! A koleżankom przepis trzeba koniecznie przekazać;)

      Usuń
  14. zabieram sie za ciasteczka :) mam nadzieję, że wyjdą pyszne

    OdpowiedzUsuń
  15. wyszły pysznie zrobulam w kształcie jajek wielkanocnych

    OdpowiedzUsuń