15:58

Pierogi z serem i sosem truskawkowym

pierogi, sos truskawkowy

Moja rodzina uwielbia różnego rodzaju pierogi, a że ja bardzo lubię je lepić, to dość łatwo skusić mnie na wykonanie tego dania. 
Tym bardziej, że dzieci coraz chętniej i coraz więcej pomagają w lepieniu - mają przy tym naprawdę wielką frajdę. 
Z reguły pierogi z serem zjadamy z dodatkiem śmietany, ale tym razem podałam je z sosem truskawkowym. Boskie danie!

Składniki (porcja na 5-6 osób):

  • 400 g twarogu śmietankowego (lub zwykłego zmielonego)
  • 450 g truskawek (u mnie mrożone truskawki Poltino)
  • 1 opakowanie cukru waniliowego (8 g)
  • 4 łyżki cukru
  • 1 jajko
  • gorąca woda (ok. 1 szklanki)
  • 600 g mąki pszennej + mąka do odsypywania

Mąkę wyspać do miski i wymieszać z jajkiem (przy pomocy widelca). Wlać gorącą wodę (początkowo ok. 2/3 szklanki i dolewać małymi porcjami). Zagnieść ciasto i odstawić na 15 minut.

Twaróg wymieszać z 2 łyżkami cukru i cukrem waniliowym. 
Truskawki podgrzewać na małym ogniu z dodatkiem 2 łyżek cukru. Kiedy zmiękną można je rozgnieść.  Sos gotować kilka minut, żeby się za mocno nie zredukował. 

pierogi, sos truskawkowy

Ciasto na pierogi cienko rozwałkować. Przy pomocy szklanki wykrawać koła. Na środku każdego kłaść porcję twarogu i sklejać pierogi. 
Pierogi wrzucać do lekko osolonej, wrzącej wody. Gotować 3-4 minuty od wypłynięcia. 
Podawać z sosem truskawkowym (ciepłym lub zimnym). 

1 komentarz: