08:00

Orecchiette ricottowo-miętowe


Z cyklu Viva la pasta przedstawiamy z Aleksandrą z Moja Toskania makaron orecchiette z sosem ricottowo-miętowym. 
Jest to danie idealne na gorące dni, ponieważ pracy z nim niewiele, a połączenie chłodnego serka z miętą i skórką z cytryny jest niezwykle orzeźwiające. 
W naszym cyklu pokazywałyśmy już wcześniej jak samodzielnie zrobić makaron orecchiette - tym razem skorzystałyśmy z gotowego. 

Składniki:

  • 400 g makaronu orecchiette
  • 200 g ricotty
  • 20 listków mięty
  • 1 cytryna 
  • 6 łyżek oliwy
  • 2 ząbki czosnku
  • sól, pieprz
Cytrynę dokładnie wyszorować i zetrzeć skórkę (ja dodałam tylko z połowy cytryny). Dodać drobno posiekane listki mięty i całość wymieszać z ricottą. Doprawić solą i pieprzem. Na patelnię wlać oliwę i dodać posiekany czosnek. Chwilę podgrzewać, a następnie dodać makaron. Zdjąć z patelni i wymieszać z sosem ricottowo-miętowym. 

Zajrzyjcie również do Aleksandry, która swoje orecchiette przygotowała w Toskanii. 



2 komentarze:

  1. Aniu przekonałaś mnie .... juz wiem co pojawi się u mnie jutro na obiad ... zebym tylko nie zapomniała ricotty kupić:)

    OdpowiedzUsuń