08:00

Makaron z bakłażanem i cebulą


Bakłażan w tym daniu mocno mnie zaskoczył. 
Zupełnie nie przypomina mi smaku znanego do tej pory. 
Razem z Aleksandrą z Moja Toskania zgodnie stwierdzamy, że przypomina smak grzybów. 
To bardzo pozytywne odkrycie. 
Zapraszamy na farfalle z bakłażanem.
Viva la pasta!

Składniki:

  • 400 g makaronu farfalle
  • 2 średniej wielkości bakłażay
  • 2 białe cebule (średnie)
  • 2 ząbki czosnku
  • 8 łyżek oliwy
  • sól, pieprz
Czosnek i cebulę obrać. Czosnek posiekać, a cebulę pokroić w kostkę. Poddusić na patelni polanej oliwą. Bakłażana umyć i osuszyć. Aleksandra zmiksowała go w robocie na cienkie plasterki, ja pokroiłam wzdłuż na cztery części i przy pomocy noża pokroiłam. 
Bakłażana wrzucić na patelnię, posolić i dusić z pozostałymi składnikami do momentu, aż bakłażany staną się prawie papką (w trakcie podlałam odrobinę wodą). 
Ugotowany makaron odcedzić i wymieszać z bakłażanami. Po wierzchu posypać świeżo zmielonym pieprzem. 

Zapraszam Was również do obejrzenia farfalle z bakłażanem i cebulą, które przygotowała Aleksandra w Toskanii




2 komentarze:

  1. Bardzo jestem ciekawa tego dania!

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu to jak przypomina grzyby to coś dla mnie ... bo ogólnie nie jestem fanką bakłażana:)

    OdpowiedzUsuń